A McLaren-Mercedes akkori csapatvezetője, Ron Dennis Hamiltont igazolta le Alonso mellé a 2007-es szezonra. A spanyol (és a szakértők többsége is) arra számított, hogy az angol újonc vízhordó szerepet fog kapni a csapatnál. Lewis azonban sokkal gyorsabb volt, mint bárki gondolta volna, ami belső feszültségekhez vezetett.
A két kitűnő pilóta viszonya a Magyar Nagydíjra olyannyira elmérgesedett, hogy annak a csapat itta meg a levét a Ferrari-McLaren adatlopási botrány tárgyalásakor.
A hungaroringi időmérő edzés arról marad emlékezetes, hogy Alonso a zöld jelzés ellenére tíz másodperccel tovább várt a garázsa előtt, hogy ezzel késleltesse rivális-csapattársának pályára hajtását. A spanyol megszerezte a pole pozíciót, míg Hamiltonnak már nem maradt ideje, hogy megkezdje az utolsó gyorskörét. A versenybírák hosszú huzavona után öt rajthelyes büntetést ítéltek meg Alonsónak, aki így csak a 6. rajtkockáról indulhatott, míg Hamilton az élről rajtolva megnyerte a versenyt.
Tom Bower könyvében azt állítja: Alonso a verseny előtt megpróbálta megzsarolni Ron Dennist, hogy a csapat töltsön kevesebb benzint Hamilton kocsijába, veszélyeztetve az angol újonc célba érését.
Mint arról akkoriban a vezess.hu is részletesen beszámolt, Alonso valóban megfenyegette Dennist a Hungaroringen, ám eddig csak arról tudtunk, hogy a spanyol fenyegetései a szintén akkor tetőző, a Ferrari F2007 műszaki dokumentációjára vonatkozó adatlopást bizonyító e-mailekre vonatkoztak. Hogy elkerülje a Nemzetközi Automobil Szövetség büntetését, Dennis maga hívta fel telefonon Max Mosley-t, az FIA akkori elnökét, és beszámolt neki az Alonso birtokában lévő e-mailekről és sms-ekről, melyek a McLaren bűnösségét mutatták.
Mielőtt elítélnénk a spanyolt, nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy „Pandora szelencéjét” Hamilton nyitotta ki, amikor a csapat kifejezett kérésével szembeszegülve, Alonso előtt döngetett ki a pályára az időmérő edzés döntő szakaszában. Ennek azért volt jelentősége, mert a szabályok szerint a Q3-ban felhasznált benzint a verseny előtt visszatölthették a kocsikba. Alonso tehát a kevesebb megtett körrel hátrányba került – valószínű, hogy ennek kompenzálását kérte számon Dennistől.
Vitán felül áll, hogy Fernando Alonso nem viselkedett etikusan 2007-ben a Hungaroringen. Azonban hiba lenne figyelmen kívül hagyni, hogy egy profi autóversenyző minden rendelkezésre álló eszközzel a győzelemre törekszik. Nem kivétel ez alól az oviedói pilóta sem, aki úgy érezte, sarokba szorították a brit csapatnál. Ezzel magyarázható, hogy az ilyen piszkos trükköktől sem riadt vissza annak érdekében, hogy helyzeti előnyhöz jusson.
A McLarent csúnyán elmeszelték a Ferrari-adatlopás ügyében: kizárták a csapatot a gyártók világbajnokságából, emellett példátlanul magas, 100 millió dolláros büntetést kellett fizetnie az FIA-nak.