Az idén a Bridgestone-t váltó új gumiszállító, a Pirelli az elődjéénél jóval kevésbé tartós gumikkal készül az idényre. Bár a módosítást maga az FIA kérte, a pilóták és a csapatok körében finoman szólva sem aratott osztatlan sikert a változás, sokan panaszkodnak az abroncsok túl drasztikus kopására és a rossz egyensúlyra.

A gyors kopás miatt idén biztosan legalább kétszer, de egyesek szerint háromszor, sőt talán négyszer is ki kell majd állni a futamok közben. Fernando Alonso szerint ez egyértelműen a kisebb csapatok kezére játszik a nagyokkal szemben.

„Az eddig látottak alapján a kopás nagyon jelentős, ami azt jelenti, hogy sokkiállásos versenyekre számíthatunk. Én nem vagyok ezért oda, mert a megnövekedett kiszámíthatatlanság nem kedvez a legjobb csapatoknak. Olyan, mintha eldöntötték volna, hogy a fociban félidőnként minden csapatnak jár egy tizenegyes – a Barcelonánál vagy a Real Madridnál sem ugrálnának örömükben” – mondta a spanyol egy tegnapi szponzori rendezvényen.

„Persze a helyzet mindenki számára ugyanaz, az lesz a fontos, hogy ki a leggyorsabb, mert így az ellenfelekénél eggyel kevesebb kiállás is elég lehet” – tette hozzá.

A ferraris másokhoz hasonlóan egyelőre nem kívánt a pontos erősorrendről spekulálni, de úgy látja, hogy az élmezőny szorosabb lehet idén, mint tavaly.

„Az csakis Melbourne-ben derül majd ki, hol is állunk a többiekhez képest. Pillanatnyilag elégedett vagyok, mert bizonyítottuk, hogy megbízható autónk van.”

„Ha minden a terv szerint halad, a bajnoki esélyesek közé tartozunk majd a címvédő Red Bull, a McLaren, a Mercedes és a Renault mellett, akik már tavaly év végére is előrébb léptek. De még a Toro Rosso is jelentős fejlődést mutat” – mondta Alonso.

A ferrarisnál rákérdeztek a friss Ecclestone-életrajzi kötetben megjelent vádra is, miszerint a 2007-es Magyar Nagydíjon rá akarta bírni a McLarent, hogy csapattársa, Lewis Hamilton kevesebb benzint kapjon a futamra. Alonso igen szűkszavúan válaszolt:

„Nem törődöm azzal, hogy más országokban mit beszélnek” – szögezte le. „Nem is tudom… mindenki teszi a dolgát” – mondta a szerzőről, Tom Bowerről.