Bár a két héttel ezelőtti barcelonai teszten a Hispania a szerződtetés nem titkolt szándékával adott lehetőséget a Force Indiától ejtett Vitantonio Liuzzinak, a kiscsapat tavalyi tartalékosa, az egykori Red Bull-pilóta, Christian Klien is hajt még az utolsó szabad helyre.
„A menedzserem folyamatos kapcsolatban áll a csapat vezetésével” – mondta az osztrák, aki korábban a Honda és a BMW tesztelőjeként is dolgozott, az elmúlt években pedig a Peugeot Le Mans-csapatánál is versenyzett. „Mondanom sem kell, hogy szeretnék a HRT-nél versenyezni.
Klien bízik benne, hogy a Hispania 2011-ben előrébb léphet és attól sem tart, hogy a téli tesztek kihagyása miatt hátrányban lehet a munkavállalás szempontjából.
„Meggyőződésem, hogy a csapat fejlődni fog, meglepi majd az embereket. Geoff Willis és Paul White személyében olyan mérnökeik vannak, akik tud nagyon is tudják, hogy kell versenyképes autót építeni – én pedig örömmel segítenék a további fejlesztésben. A csapat egyébként is mestere a hatékonyságnak, ebbe a legjobbak mezőnyből.”
„A téli teszteket a 2010-es autóval végezte a csapat, azt pedig én is vezettem öt versenyhétvégén tavaly. A mérnökökkel sokat dolgoztam a beállításokon. Az év végére sikerült csökkenteni a lemaradást, pedig egész idényben egyetlen új alkatrész sem került az autóra.”
„Toniónak és Giorgio Mondoninek nincs tapasztalata az autóval. A csapat érdekes is, hogy a lehető legjobb visszajelzést kapja” – érvelt maga mellett az osztrák.
A HRT az e heti, utolsó teszten végre pályára küldi új autóját, az F111-est. Klien szerint a kiscsapat valóban későn száll be a versenybe, de tavaly ennél nehezebb helyzetben is megállta a helyét.
„Minden egyes nap számít, de ha megnézzük, hogy a csapat 2010 elején hogyan éledt újra egy korábbi projekt romjaiból, akkor nem lehet kétségünk afelől, hogy a HRT idén is a lehető legtöbbet kihozza majd a korlátozott lehetőségeiből.”
Klien ironikusnak találja, hogy a 2005-ös Red Bull-os pilótaváltogatós idény után idén újra Liuzzival küzd a versenyzői állásért, de azt is hangsúlyozza, hogy ez a rivalizálás egyáltalán nem árt kettejük kapcsolatának.
„Tényleg mókás, nem? A Red Bullnál mindketten részesei voltunk az újszerű pilótaváltogatós modellnek. De Tonióval azóta is jó barátok vagyunk, a HRT-s tesztje után is beszéltünk telefonon. Tavaly nyáron kaptam két jegyet a Bajnok Ligája madridi döntőjére, természetesen Toniót hívtam, ő pedig örömmel jött. Mindegy, melyikünké lesz az ülés, semmit sem változtat a jó kapcsolatunkon.”