A Forma-1-ben 2006-ban bevezetett jelenlegi, 2,4 literes V8-as motorformula 2012-ben búcsúzik, 2013-tól 1,6-os négyhengeres turbók kerülnek az autókba. Az új motorszabvány érkezése valószínűleg átrendeződést hoz majd a mezőnyben, több csapat is szállítót válthat.
A McLaren 1996 óta a Mercedestől szerzi a motorjait, de a brit csapat és a német gyártó kapcsolatát az elmúlt két évben kölcsönösen leépítették, a stuttgartiak kiszálltak a tulajdonosi körből, a motorszállítói partnerség pedig 2012 végéig él.
A McLaren idén dobja piacra új szupersportkocsiját, az MP4-12C-t, amelynek ikerturbós V8-as motorja is Wokingban készül, ennek ellenére nem tervezik, hogy az F1-be is saját erőforrással szálljanak be.
„Semmit sem zárunk ki, hiszen ambiciózus csapat vagyunk. A Forma-1 a világ harmadik legnagyobb sporteseménye és a legjobb terep a márkák arculatának kiemelésére” – magyarázta a McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh.
„De őszintén szólva 4500 MPC-12C építésén túl nincsenek egyéb terveink. A 4500 autó az és F1-es motorgyártás költségeit összevetve talán nem ez lenne a legjobb üzletileg” – tette hozzá.
Whitmarsh, aki egyben a csapatok szövetsége, a FOTA elnöke is, nagyon reméli, hogy a 20123-as motorváltás sikeresen vonz majd új gyártókat is az F1-be: „Ha nem csábít új gyártókat, akkor az új szabályok egy fő célja nem valósul meg.”