Bár 2011-ben felkerül az autókra a mozgó hátsó szárny és visszakerül a KERS is, úgy tűnik, így sem nyugodt mindenki az előzések szaporodása felől. A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsának tegnapi ülésén elhatározták, hogy a szervezet pályatervezést felügyelő részlege a versenyhelyszínek nyomvonalának revíziójával is igyekszik ösztönözni az előzéseket.

Az FIA elnöke, Jean Todt már a tavalyi szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíj után felvetette a témát, hiszen igen látványos volt, amikor a bajnoki címért küzdő Fernando Alonso a futam nagy részében képtelen volt megelőzni az előtte haladó renault-s Vitalij Petrovot.

„Elő kell segítenünk az előzéseket. Abu-Dzabiban egyenesen lehetetlen volt” – mondta még tavaly ősszel a francia.

A Williams technikai főnöke az Autosportnak nyilatkozva elmondta, hogy csapatuk szorosan együttműködik az FIA-val ebben a témában. Sam Michael leginkább a sikánokban látja a problémát.

„Az emberek jól tudják, hogy Monacóban nem lesz előzés, ezt el is fogadják, de azt elvárhatják, hogy máshol, például Barcelonában lehessen előzni. Világos az ok: a hosszú egyenest gyors sikán követi, amíg az ott van, Barcelonában nem is lehet előzni. Abu-Dzabiban is ugyanez van a hátsó egyenesnél.”

„A sikánok az F1 rákfenéje. Ellehetetlenítik az előzést, mert az elöl haladó lezárhatja az ívet és így sem veszít a kijáratnál. Egy hajtűkanyarban ezt nem lehet megcsinálni. Ha az ívet védi, akkor veszít a kijáratnál, de a sikánban egyszerűen blokkolja a mögötte haladót, összekapja magát és már el is húz újra. Be kellene tiltani a sikánokat” – magyarázta az ausztrál szakember.