Egy csendes, szürke nyitónap után szerdán a Ferrari, a Mercedes és a Williams egy-egy kocsijával bővült ki a tesztelő mezőny a Circuit de Catalunyán. Az időjárás is sokkal kegyesebb volt az előző napinál: 24-25 fok és napsütés köszöntötte a tizenegy résztvevőt.
Sebastian Vettel és a Red Bull mérnökei akár hátra is dőlhetnének a karosszékben, akkor sem tudná őket megelőzni senki az ide tesztszezonból hátralévő néhány napon. A világbajnok még kora délelőtt 1 perc 21,865 másodperc alatt ért körbe a 4,655 kilométer hosszú katalán pályán, aminek senki sem tudott a közelébe kerülni. Vettel 112 kört hagyott maga mögött, egy versenyszimulációt és több 15-20 körös etapot beiktatva a programjába.
A kitűnő időjárási viszonyok több csapat számára is lehetővé tették a versenykörülmények szimulációját: a Red Bullon kívül a Toro Rosso, a Force India, a Renault, a Sauber és a Mercedes is száznál több kört tett meg a barcelonai pályán (a Spanyol Nagydíj versenytávja egyébként 66 kör).
Sébastien Buemi nemcsak azzal tűnt ki a mezőnyből, hogy a második legjobb időt érte el (0,531 másodpercre közelítette meg Vettel idejét), hanem 120 körével a legszorgalmasabbnak is bizonyult. Ha ehhez még hozzávesszük, hogy a szerelők kilenc „éles” kerékcserét is teljesítettek, Franz Tost teljesen elégedett lehet csapata teljesítményével. Igazolódni látszik a szakértők jóslata, miszerint a „kis Red Bull” lesz a 2011-es idény nagy meglepetése.
A Renault-nál ma Vitalij Petrov volt a soros tesztelő, és az orosz – amellett, hogy a harmadik legjobb időt érte el – azzal is magára vonta a figyelmet, hogy három perccel a tréning vége előtt megállt a pálya szélén, gondoskodva az ötödik piros zászlós megállásról. Rajta kívül a williamses Maldonado, a virgines d’Ambrosio, a már említett Buemi és a mclarenes Hamilton is fennakadást okozott a piros zászlóval.
Lewis Hamilton negyedik helye egyáltalán nem számít kiemelkedő eredménynek, de talán jobb, mint amire a McLaren MP4-26 jelen állapotában képes. Az angolt délelőtt olajfolyás hátráltatta, majd még több technikai probléma következett. Ennek tudható be, hogy Hamilton a nap végére csupán 57 kört tudott megtenni, ami fele sincs annak, amennyit a szintén Mercedes-motort használó Paul di Resta futott a Force Indiával.
A skót újonc egy teljes másodperccel maradt el Felipe Massától, aki csendes napot zárt a Ferrarival. A maranellói gárda a másik csapat a Red Bull mellett, amelynek tagjai nyugodtan kihagyhatnák a tesztelésből hátralevő részt, akkor is erősek lennének Melbourne-ben. Erre persze a valóságban nincs esély, nincs pihenő: csütörtökön Fernando Alonso veszi át a 150″ Italia kormányát.
Nico Rosberg nyolcadikként végzett szerdán, ami jól mutatja, hogy a Mercedesnél is van ok az aggodalomra, bő két héttel a szezonnyitó előtt. Ross Brawn gárdája hiába érkezett új alvázvégződéssel (diffúzorral) illetve upgrade-elt aerodinamikai „csomaggal” Barcelonába, nehéz észrevenni a javulás jeleit a kocsi teljesítményén. Ilyen rövid idő alatt ritkán lehet drámai javulást elérni, az Ezüstnyilak aligha lesznek versenyben a dobogóért.
Jarno Trulli révén a Lotus az utolsó órában el tudott mozdulni az eredménylista utolsó helyéről, megelőzve Pastor Maldonadót és a Virgin tesztelését egyedül végző Jerome d’Ambrosiót.
A vezess.hu megkeresésére a Virgin sajtófőnöke, Tracy Novak elmondta: Timo Glock vakbélműtétje után felvetődött, hogy még egy fiatalt versenyzőt is kipróbáljanak Barcelonában. De miután a csapatnak egyelőre nincs szerződtetett tesztpilótája, úgy döntöttek, inkább a belga újoncnak biztosítanak több lehetőséget az MVR-02 megismerésére.
Teszt, Barcelona, 2011.02.20.
# | Pilóta | Csapat | Idő |
1. | S. Vettel | Red Bull-Renault (RB7) | 1:21.865 |
2. | S. Buemi | Toro Rosso-Ferrari (STR6) | 1:22.396 |
3. | V. Petrov | Renault (R31) | 1:22.670 |
4. | L. Hamilton | McLaren-Mercedes (MP4-26) | 1:22.888 |
5. | F. Massa | Ferrari (150 Italia) | 1:23.324 |
6. | P. di Resta | Force India-Mercedes (VJM04) | 1:24.334 |
7. | K. Kobajasi | Sauber-Ferrari (C30) | 1:24.436 |
8. | N. Rosberg | Mercedes GP (W02) | 1:25.807 |
9. | J. Trulli | Team Lotus-Renault (T128) | 1:26.090 |
10. | P. Maldonado | Williams-Cosworth (FW33) | 1:26.989 |
11. | J. D’Ambrosio | Virgin-Cosworth (MVR-02) | 1:28.982 |