Ahogy az új gumiszállító, a Pirelli kérte, az idei évben a csapatok a pénteki szabadedzéseken a hétvégékre kijelölt keveréken kívüli gumikat is tesztelnek majd.

A szabálymódosítás értelmében a csapatok bizonyos nagydíjakon pilótánként két-két szett kísérleti, harmadik keverékű gumit is kaphatnak, amelyeket az első és a második szabadedzéseken használhatnak fel a hétvégére kiosztott két keverék mellett. A tesztgumikat a pénteki nap után vissza kell adni a Pirellinek.

A kísérleti gumik bevetése mellett a gumispórolás kiküszöbölésére a Pirelli további, a hétvégére kijelölt keményebb keverékű gumit is adhat a szabadedzésekre, de ezeket a pluszgumikat is vissza kell szolgáltatni a harmadik edzés előtt.

Az FIA a tavalyi biztonsági autós problémák miatt az ezt érintő szabályokon is módosított egy kicsit: a safety car pályára lépése után kijelölt célidő – a versenytempó kb. 40 százaléka – teljesítését egy kör helyett két kör átlaga alapján mérik, így a kör késői szakaszán járó autóknak is lesz lehetősége kompenzálni az esetleges nem szándékos sietséget.

A bokszutca be- és kijárata a biztonsági autós szakasz alatt is végig nyitva lesz, de csakis kerékcsere céljából lehet behajtani, kivéve, ha maga a safety car vezeti át a mezőnyt a bokszutcán.