A Sauber F1 Team már kedden közel állt egy kisebbfajta szenzációhoz, amikor Sergio Perez egy hatalmas idővel az élre ugrott a tesztelés végén. Akkor kiderült, hogy a mexikói újonc levágott egy kanyart a gyorskörében, ezért törölték az eredményét. Ma viszont végérvényesen bebizonyosodott, hogy a C30 remek versenyautó és Perez is elvégezte a házi feladatát: az újonc 1:22 perc alá került Barcelonában, akárcsak Sebastian Vettel a Red Bull-lal a nyitónapon.
Perez két tesztnapja alatt majdnem 200 kört tett meg, és ha a Saubert nem hátráltatta volna a KERS hibája, még többet körözhetett volna. „Rengeteg hasznos dolgot próbáltunk ki a szezonnyitó hétvégére. Habár egy technikai hiba miatt nem sikerült versenyszimulációt teljesíteni, a tesztelés érdekes és pozitív eredményekkel zárult számomra. Úgy érzem, készen állok, alig várom, hogy versenyezzünk!” – értékelte a napját Sergio Perez.
Felipe Massa révén a Ferrari folytatta az adatgyűjtést. A brazil csütörtökön 132 kört rajzolt a Circuit de Catalunyára, ami pontosan két Spanyol Nagydíj távjának felel meg – mindezt problémák nélkül. A jelek szerint a Ferrarinak nincs más dolga, mint tökéletesíteni az F150 Italia aerodinamikáját; sem az edzés-, sem a versenytempóval nem lehet gondjuk a melbourne-i szezonnyitón.
A Red Bull még Mark Webber „lájtos” napja után sem volt képes lecsúszni a képzeletbeli dobogóról: az ausztrál a harmadik legjobb időt jegyezte csütörtökön, megelőzve a williamses Rubens Barrichellót.
A nap három piros zászlós leállásából kettőért a veterán brazil volt okolható. Egyszer a pályán, majd a tréning vége felé a bokszutca végén állt meg alatta az FW33-as, mindkétszer látható ok nélkül. Valószínű, hogy ismét az elektronikával, pontosabban a KERS-szel lehetett gondja a Williamsnek, ami korábban Valenciában és Jerezben is több órányi teszteléstől fosztotta meg a csapatot.
Hiába a nagy fogadkozások, a Mercedes W02 továbbra sem úgy teljesít, ahogy az egy topcsapat autójától elvárható lenne. Nico Rosberg tegnap óvatosan optimistán nyilatkozott az idei esélyeiről, főleg azok után, hogy Ross Brawn elárulta: a Melbourne-ig bevetni tervezett újdonságok 50 százalékát már felszerelték a kocsira. Michael Schumacher azonban végül csak az ötödik legjobb eredményre volt képes, 1,1 másodperccel lemaradva Perez legjobb idejétől.
Szokásához híven nem árult el sokat az R31 valódi potenciáljáról a Renault. A francia-brit csapat – a Team Lotushoz hasonlóan – ma két kocsival körözött a katalán pályán, de a megfázása után lábadozó Nick Heidfeld csak negyven, Vitalij Petrov pedig még kevesebb, 24 kört tett meg.
Hasonló volt a leosztás a Lotusnál is. Jarno Trulli kocsijában délelőtt ki kellett cserélni az előző este beszerelt váltót. Később víz szivárgott a radiátorból (ezt a problémát képtelen levetkőzni a Lotus), ezért az olasz csak hat fordulóval vette ki a részét a penzumból. Heikki Kovalainennek viszont nem akadt gondja a T128-assal, és elismerésre méltó 1:23,990 perces idővel hetedikként zárta a napot.
A Force India továbbra is a megbízhatóság fokozására fekteti a hangsúlyt. Erre utal, hogy Adrian Sutil semmi kiemelkedőt nem csinált csütörtökön, szerényen megbújt a mezőnyben, viszont 108 kört tett meg, tovább finomítva a csapat számára új KERS-t.
A szerdán még Buemivel villogó Toro Rosso ezúttal sokkal visszafogottabban szerepelt. A faenzai kiscsapat már tudja, hogy az STR6 elég gyors, így Jaime Alguersuari feladatai inkább az első versenyre való felkészülésre összpontosultak. A szerelők szinte egész nap a kerékcseréket gyakorolták, a sorozatos bokszkiállásoknak tudható be, hogy a spanyol csak a tizedik legjobb időt futotta.
Jerome d’Ambrosio 96 kört tett meg a Marussia Virginnel, legjobb ideje az utolsó előtti helyre kvalifikálta a belgát.
A McLaren-Mercedes tervezetten kihagyta a mai tesztnapot, hogy péntektől a wokingi gyárból érkező új alkatrészekkel felszerelkezve térhessenek vissza a pályára.
Teszt, Barcelona, 2011.03.10.
# | Pilóta | Csapat | Idő |
1. | S. Perez | Sauber (C30) | 1:21.761 |
2. | F. Massa | Ferrari (F150 Italia) | 1:22.092 |
3. | M. Webber | Red Bull-Renault (RB7) | 1:22.466 |
4. | R. Barrichello | Williams-Cosworth (FW33) | 1:22.637 |
5. | M. Schumacher | Mercedes GP (W02) | 1:22.892 |
6. | N. Heidfeld | Renault (R31) | 1:23.541 |
7. | H. Kovalainen | Team Lotus-Renault (T128) | 1:23.990 |
8. | V. Petrov | Renault (R31) | 1:24.233 |
9. | A. Sutil | Force India-Mercedes (VJM04) | 1:24.334 |
10. | J. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari (STR6) | 1:24.779 |
11. | J. D’Ambrosio | Virgin-Cosworth (MVR-02) | 1:27.336 |
12. | J. Trulli | Team Lotus-Renault (T128) | 1:34.485 |