„Néhány alkatrész még a vámnál van, remélhetőleg hamarosan hozzájuk jutunk. A terv az, hogy holnap vagy még inkább amint csak lehet, a pályára küldjük az autót. Most a rendszerek ellenőrzését, a motorbeindítást végezzük majd” – mondta a csapatfőnök, Colin Kolles.
„Aerodinamikailag teljesen más az autó, ez szemmel látható. A szimulációk szerint gyorsabb lesz, mint a tavalyi, bízunk az előrelépésben. Mindannyian keményen dolgoztunk, Geoff és a mérnökök és a gyártásban is mindenki, hogy gyorsan hajrázzunk. Szerintem felkészülten megyünk Ausztráliába” – magyarázta a román-német szakember.
Karun Chandhok tavaly a 2010-es szezonnyitó időmérőjéig nem vezette a HRT-t, de Kolles hangsúlyozta, hogy idén ilyen kapkodás nem fordulhat elő.
„Lesz elég pótalkatrészünk, minden tekintetben jobb formában leszünk, hiszen épp az előrelépés a cél.”
A csapatfőnök az idén visszatérő 107 százalékos szabálytól sem tart túlságosan, amelynek értelmében a Q1-et nyerő autó köridejénél 107 százalékkal lassabb autók nem indulhatnak a futamon.
„Én bízom magunkban, szerintem a pilótáink meg tudják ugrani a 107 százalékot, az autó gyorsabb, mint a tavalyi. A teszteken a régi autónk is közelebb volt a nagy csapatokhoz, majd meglátjuk. Biztos választ nem adhatok, de a szimulációk alapján annyit mondhatok, hogy az idei autó gyorsabbnak tűnik a tavalyinál.”
Kolles elmondta, hogy a két pilóta, Narain Karthikeyan és Vitantonio Liuzzi közül az utóbbi vezetheti majd elsőként az autót, ugyanis több és jóval frissebb tapasztalattal rendelkezik indiai csapattársánál.
A Forma-1-esek utolsó téli tesztje holnap zárul Barcelonában, szombaton hét órányi körözésre van még lehetőség.