Varázslatot vártak a Mercedes-rajongók Michael Schumachertől, és a hétszeres világbajnok ki is húzott egy szép, nagy nyulat a cilinderéből. A 42 éves német 1:21,268 perces körénél nemhogy pénteken, de az eddigi barcelonai tesztek alatt sem volt képes senki gyorsabban menni a Circuit de Catalunyán. Úgy tűnik, Ross Brawn és Norbert Haug mégsem a levegőbe beszélt, amikor azt vázolta, hogy az utolsó aerodinamikai változtatások segítségével az Ezüstnyilak ott lehetnek az élmezőnyben Melbourne-ben.
A vezess.hu úgy tudja, hogy amikor Schumacher a legjobb idejét futotta, kevés benzin volt a Mercedes tankjában, de Sergio Perez tegnapi villantásával ellentétben nem a szuperlágy, hanem a Pirelli sima lágy abroncsait használta. Az Ezüstnyilak komoly aerodinamikai renováláson estek át az elmúlt négy napban: új első szárnyat, módosított alvázvégződést és hűtőburkolatot kapott az MGP W02.
Nico Rosberg eredetileg csak a téli tesztek utolsó napján, szombaton kapott volna lehetőséget. De mivel a meteorológusok szombatra esőt jósoltak, a Mercedes úgy döntött, átszerelik a pedálokat Rosberg méretére, hadd próbálja ki ő is eddigi legjobb formájában a kocsit. Nico az utolsó 70 percben körözött a pályán, huszonkét kört tett meg (Michael 67-et), ezalatt felzárkózott a harmadik helyre, Fernando Alonso mögé.
Alonso – akárcsak csapattársa, Felipe Massa tegnap – közepes és hosszú távú verseny-szimulációkat futott, szinte végig sok benzinnel körözött. A Ferrari F150 Italia óramű pontossággal működött, amit jól mutat, hogy Fernando 141 fordulót tett meg műszaki problémák nélkül. A szerelők a kerékcseréket is gyakorolták a nap folyamán.
Nem telt ilyen gondtalanul egy másik Ferrari-motoros egység, a Sauber napja. Kamui Kobajasi hamar felvette az élmezőny tempóját, de másfél versenytáv megtétele után probléma adódott a motorral (a mérnökök főtengelyhibára gyanakodnak), ezért a japán számára idő előtt véget ért a pénteki edzés. Kilencvennyolc megtett körével azonban így is a harmadik legszorgalmasabbnak bizonyult, csak Alonso és a lotusos Heikki Kovalainen ment nála többet.
Két nagycsapat, a Red Bull és a McLaren-Mercedes napja meglehetősen szürkére sikeredett. Sebastian Vettel az RB7 elektromos rendszerét, valamint a különféle abroncsokon való viselkedését próbálgatta a Red Bull utolsó téli tesztnapján. A német 63 kört tett meg, miközben a nyolcadik legjobb időt autózta. Néhány perccel a tréning leintése előtt Vettel kocsija megállt a pályán, ám a csapat szerint nincs ok az aggodalomra, a Red Bull csak az elektronikai rendszereket ellenőrizte.
Jenson Button napja viszont nagyon nem a tervek szerint alakult a McLarennel. A mérnökök rendellenességet fedeztek fel a motor működésében, ezért az ebédszünetben kicserélték a nyolchengerest. Az angol mindössze 57 kört tudott megtenni, legjobb körével egyedül a virgines Jerome d’Ambrosiót előzte meg.
A wokingi gárda egyre kellemetlenebb helyzetbe kerül, az MP4-26 sorozatos meghibásodásai miatt ugyanis képtelenek tartani az ütemtervet. Ez szinte biztosan vissza fog ütni a szezon első versenyein, még akkor is, ha a többséggel ellentétben ők szombatra is maradnak tesztelni.
A Force India és a Williams két kocsival körözött pénteken, de az indiaiak sem sokat, sem gyorsan nem ment a pénteki tesztnapon. Adrian Sutil és Paul di Resta összesen annyi kört tett meg, mint Nick Heidfeld a Renault-val. Pedig utóbbi csapatnál is meggyűlt a baj a motorral, valamint egy rejtélyes hibát is felfedeztek, amiről azonban nem kívántak többet elárulni a sajtónak.
Pastor Maldonado csupán 11 kört tudott megtenni a Williams-Cosworth-szal, amit Rubens Barrichello 89 fordulója, valamint erős ötödik helye ellensúlyoz. A brazil legjobb körével egy másodpercen belül tudott maradni Schumacherhez képest, ami legalábbis azt jelzi, hogy egy körön gyors az FW33.
A Williams – a McLaren, a Ferrari, a Mercedes és a Hispania társaságában – Barcelonában marad a téli tesztsorozat legutolsó napjára.
Teszt, Barcelona, 2011.03.11.
# | Pilóta | Csapat | Idő |
1. | M. Schumacher | Mercedes GP (W02) | 1:21.249 |
2. | F. Alonso | Ferrari (150 Italia) | 1:21.614 |
3. | N. Rosberg | Mercedes GP (W02) | 1:22.788 |
4. | N. Heidfeld | Renault (R31) | 1:22.073 |
5. | R. Barrichello | Williams-Cosworth (FW33) | 1:22.233 |
6. | K. Kobajasi | Sauber-Ferrari (C30) | 1:22.315 |
7. | J. Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari (STR6) | 1:22.675 |
8. | S. Vettel | Red Bull-Renault (RB7) | 1:22.933 |
9. | H. Kovalainen | Team Lotus-Renault (T128) | 1:23.437 |
10. | P. di Resta | Force India-Mercedes (VJM04) | 1:23.653 |
11. | A. Sutil | Force India-Mercedes (VJM04) | 1:23.921 |
12. | P. Maldonado | Williams-Cosworth (FW33) | 1:24.108 |
13. | J. Button | McLaren-Mercedes (MP4-26) | 1:25.837 |
14. | J. D’Ambrosio | Virgin-Cosworth (MVR-02) | 1:27.375 |