A rendszer szabályba fektetése előtt egyes csapatok állandó számokat használtak – 7,8 – McLaren, 11, 12 – Lotus vagy épp 27, 28- Ferrari -, míg mások idényről idényre a saját kedvük vagy épp az alkalmazott pilóta ízlése alapján adtak rajtszámot az autónak.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke most egy, más sportokban már bevált rendszert szeretne látni, Jean Todt szerint a pilóták azonosíthatósága szempontjából a versenyzőkhöz rendelt állandó számok lennének a legjobbak.
„Nagyon nehéz felismerni a pilótákat az autókban. Én távolról is szeretném látni, ki vezet, mi az autó rajtszáma” – mondta az ausztrál The Age-nek.
„Ahogy a NASCAR-ban, az F1-be érkező pilóta is kapna egy számot, amit pályafutása alatt végig megtartana. A pilótát azonosítani lehetne a számmal. Jelenleg se a számot, se a nevet nem látjuk.”
Todtnak a szabályváltoztatáshoz a csapatok egyetértésére is szüksége lenne, de elismeri, hogy egyelőre nem nagyon támogatják az ötletet:
„A változtatáshoz erős alap kell. Többségi támogatás kell az F1-ben, de sajnos eddig nem igazán érdekli őket, elégedettek a jelenlegi helyzettel. De megvalósul, idővel meglesz a változtatás.”