Másfél héttel a Forma-1-es idény kezdete előtt a csapatoknak kiküldött kör-emailben pontosította a mozgatható szárnyak használatára vonatkozó szabályokat Charlie Whiting, a Forma-1 versenyigazgatója. A mozgatható hátsó szárnyakkal (angol rövidítéssel DRS) az FIA célja az, hogy elősegítse az előzéseket, de csak a versenypálya kijelölt szakaszain.
„A versenyautók hátsó szárnyában egy aktiváló mechanizmus található, amelyet kizárólag a versenyző irányíthat. Azonban a szerkezet csak akkor hozható működésbe, ha a fedélzeti elektronikai egység (ECU) ezt jelzi a pilótának” – áll Whiting levelében, melynek részleteit a Forma-1 hivatalos honlapja jelentette meg.
„A pilóta előtt haladó kocsitól mért távolságot az előzési szakaszt megelőző egyenesben fogjuk mérni, a részidőmérő rendszer segítségével. Kizárólag akkor adunk szabad jelzést, ha az adott versenyző egy másodpercen belül halad valaki más mögött, de csak akkor aktiválhatja a hátsó szárnyat, amikor elérte az előzésre kijelölt szakaszt. Ezeket a szakaszokat valószínűleg 600 méterrel a következő kanyar fékpontja előtt fogjuk kijelölni – ez azonban változhat a tesztelésen és a szabadedzéseken összegyűjtött adatok függvényében.”
Charlie Whiting arra is választ adott, hogy a tévénézők hogyan fogják tudni követni, kinek mikor szabad előzésbe kezdenie a DRS segítségével. „A televíziós társaságok elektronikus jelzést kapnak minden alkalommal, amikor egy [kocsiba szerelt] jeladó jelt adott, hogy a képernyőn is megjeleníthessék a feliratot” – magyarázza az angol szaktekintély.
A formula1.com kérdésére, hogy nem tart-e attól, hogy a nézők szemében a versenyirányítás ezáltal belefolyna a sorrend eldöntésébe, Whiting azt felelte: „Mint mondtuk, a versenyirányításnak semmiféle befolyása nem lesz a versenyek végkimenetelére. A kocsik [versenyzők] dolga az lesz, hogy egy másodpercen belülre kerüljenek egymáshoz. Ekkor a rendszer automatikus figyelmeztető szignált küld ki, amit a versenyző aztán kihasználhat az előre kijelölt szakaszon. Fel sem merülhet tehát a versenyirányítás beavatkozásának lehetősége.”
Az eddigi mérések alapján 10-12 km/órás sebességfölény lesz elérhető a DRS használatával az egyenesek végére. Whiting igyekezett megnyugtatni mindenkit a tekintetben is, hogy a szoftver kellően megbízható lesz.
„Úgy írtuk meg a szoftvert, hogy a pilóta felülbírálhassa a rendszert abban az esetben, ha például a távolságmérő bármilyen okból meghibásodna. Erre azonban csak úgy kerülhet sor, ha a versenyző különleges utasítást kap rá a versenyigazgatótól. Ha bárki jogtalanul használja a szerkezetet (tehát nem a megengedett előzési távolságon belül, és nem a kijelölt előzési zónában – a szerk.), szigorú büntetésre számíthat” – fejtette ki Whiting.
Rubens Barrichello – több pilótatársával egyetértésben – aggodalmait fejezte ki a DRS-sel kapcsolatban. A Williams csapat veteránja már javaslatokat is tett az FIA-nak a rendszer használatára. „Úgy kellene használni [a DRS-t], hogy tényleg az előzéseket segítse, de a pilóták kísértést érezhetnek, hogy a tempós kanyarokat is a szárny használatával vegyék be. [A belga pálya hírhedt kanyarja] az Eau Rouge szerintem ilyen lesz és baleseteket is látunk majd. Tavaly a térdünket kellett emelgetni, hogy működjön [az azonos hatású F-csatorna], az Eau Rouge-t egy lábbal vettem be, pedig nem ez a cél.”
A versenyigazgató azonban mindenkit igyekszik megnyugtatni: „Az utolsó tesztelés során összegyűjtött információink alapján a következő napokban határozunk a rendszer végső formájáról, és erről értesíteni fogjuk a csapatokat is.”
Olyan hírek is szárnyra keltek, hogy nézeteltérés alakult ki Whiting és Jean Todt FIA-elnök között, ami a versenyigazgató leváltásával is végződhetett volna. A jelek szerint azonban Charlie Whiting továbbra is élvezi a csapatok bizalmát, így a posztján maradhat.