Elképzelhető, hogy a következő években arra törekszik majd a Nemzetközi Automobil Szövetség, hogy csökkentse az F1-es autók orrkúpjának magasságát. Szakértők szerint ezzel a lépéssel elkerülhetőek lennének azok a „felszállós” balesetek, mint amilyen Mark Webberé volt tavaly Valenciában, amikor hátulról belerohant Heikki Kovalainen Lotusába.
Andy Mellor, az FIA Institute technikai tanácsadója szerint a szabályok finomításával elkerülhető, hogy azoknál az ütközéseknél, ahol az orrkúp és valamelyik kerék összeér, az autó a levegőbe emelkedjen. Az aktuális kutatások egyértelműen azt mutatják, hogy az alacsonyabb orrkialakítás ebből a szempontból jobb.
„Az orr magassága meghatározó abból a szempontból, hogy a hátulról érkező autó baleset esetén a levegőbe emelkedik vagy nem” – magyarázta Mellor. Egy konzervatívabb orrkúp befúrja magát a hátsó kerék alá, így az autó nem repül el.
Úgy tudni, hogy az FIA nem tiltja be a magas orrkúpok használatát, inkább az első szárnyakra vonatkozó előírások módosításával szeretné kikényszeríteni a változást.