Nagy sebesség mellett veszélyes lehet, hogy sok mindenre kell figyelniük a kormányon a Forma-1-es pilótáknak – véli Nick Heidfeld. A Renault német beugrópilótája nincs egyedül a véleményével: korábban Rubens Barrichello is felhívta a figyelmet a kormányon lévő „gomberdőre”, mint potenciális veszélyforrásra.

Ettől az idénytől két újdonság került fel az F1-es kocsik központi irányítószervére: a KERS, illetve a hátsó szárny állítógombja.

„Kormányozni, sebességet váltani, a gombokat kezelni, mindezt párbajozás közben – ez rendesen elvonja a pilóták figyelmét a vezetésről. Ezzel egy időben fél szemmel a fényjelzést is figyelnünk kell a kormányon, hogy tudjuk, pontosan mikortól szabad használni a gombokat” – panaszolta Heidfeld a Speedweek magazin honlapjának.

A versenyzők érdekvédelmi szervezete, a GPDA jelenleg is egyeztet a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) illetékeseivel arról, hogyan lehetne a lehető legkisebbre csökkenteni a figyelem eltereléséből adódó kockázatokat a versenypályán.