Az új Pirelli-gumik mellett a hétvégi szezonnyitón debütál majd az F1 idei másik újdonsága, az előzést segíteni szánt mozgó hátsó szárny is.
A melbourne-i pályán a versenyigazgatóság a rajt/célegyenest jelölte ki az eszköz használatára, az alkalmazás feltételét jelentő egy másodperc alatti követési távolságot a 14-es kanyar előtt, 867 méterrel az első kanyar előtt mérik, aktiválni pedig az utolsó kanyar előtt lehet majd az eszközt – ezt egy felfestett vonal is jelzi majd.
A mclarenes Jenson Button szerint a mozgó szárnynak köszönhetően megdöbbentően sok előzés történhet majd: „Szerintem annyi előzés lesz itt, hogy az mindenkit sokkolni fog” – mondta az angol.
„Ezen a futamon az utolsó kanyar lesz pont, ami nagyszerű. Nem tudom, hogy más versenyeken is így lesz-e, de itt igen, mert még nem ismerjük igazán a gumikat.”
Button úgy gondolja, hogy most, az első futamon az lesz a legokosabb stratégia, ha valaki a végére megóvja a gumikat és a hajrában marad tartaléka.
„Az én szememben az utolsó etapon nagyon fontos lesz vigyázni a gumikra – az első kettő-háromban nem annyira, hiszen csak annyi lesz a lényeg, hogy a többiek előtt álljunk ki. Ha az sikerül, akkor jöhet az előzés, mert a friss gumikon három másodperccel gyorsabbak vagyunk körönként. Érdekes lesz! A fő kérdés az, ki lesz elég bátor, hogy a legkorábban álljon ki cserélni, hiszen sokat lehet nyerni az első kiállásnál, de nagyot is lehet bukni az utolsó etapon.”
„Ki kell zsonglőrködni, eltart majd néhány futamig, mire rájövünk, mi a legjobb stratégia” – tette hozzá.