F1: Jól vizsgáztak az új gumik 1
F1: Jól vizsgáztak az új gumik 63 A téli tesztek alatt és óta a csapatok és a pilóták szinte kivétel nélkül keservesen panaszkodtak a Pirellik drasztikus kopására, káoszt, három-négy bokszkiállást is jósoltak, de az Ausztrál Nagydíj első két szabadedzése alapján a kritikák egy kicsit túlzóak voltak, mindenki kellemesen csalódott.

„A körülmények trükkösek voltak, de sokat tanultunk ma. A már előre keményen kritizált gumik különösen jól működtek ma. Kellemes volt a Pirellikkel vezetni” – mondta a tavaly a Bridgestone-okkal szenvedő Michael Schumacher.

„A gumik egyértelműen sokkal jobbak voltak a vártnál, jóval kisebb volt a kopás” – értett egyet csapattársa, Nico Rosberg. „A verseny szempontjából ez nem feltétlenül jó persze, de mindenképp ésszerűbb, ha nem kopnak annyira. A stratégiáról fogalmam sincs, nem ez a dolgom. De a gumik jobbak voltak a vártnál, meglátjuk, ez mit jelent majd. Talán nem lesz szó négy kiállásról, inkább kevesebb lesz.”

A Red Bull címvédője, Sebastian Vettel szintén méltatta a Pirellik viselkedését: „Nagyon meglepett, hogy mennyire más volt a gumikopás. Arra számítottunk, hogy sokkal kevesebbet bírnak majd itt, szóval pozitív a dolog. Persze nem lehet egykiállásos verseny csinálni, ezt tudjuk, párszor azért be kell jönni, a különböző pályákon pedig majd meglátjuk, hogyan gumizódik fel a futamra az aszfalt.”

„Legalább egy kör kell nekik, míg bemelegszenek, de probléma nélkül végigcsináltam egy hosszú etapot is, mert itt kevés a gyors kanyar. Akár két kiállás is lehetséges. Itt sok időt lehet veszíteni a bokszutcában, ezért néhányan megpróbálkozhatnak két kiállással. Az biztos, hogy nem valami agyament, ötkiállásos futam lesz” – cáfolta a korábbi félelmeket a Force Indiá-s Adrian Sutil is.

A Pirelli korábbi tesztpilótája, a Renault-nál Robert Kubica helyére ültetett Nick Heidfeld is a meglepetést hangsúlyozta:

„A téli tesztek alatt úgy tűnt, hogy három esetleg akár négy kiállás is lesz futamonként, de a mai gumikopás sokkal jobb volt. Az is érdekes, hogy a lágy gumiról korábban úgy tűnt, hogy csak egy kört bír igazán, de ma a legjobb időmet a második körön futottam vele, ez jelentősen megkönnyít a kvalifikációt.”

A gumiszállító motorsportfőnöke, Paul Hembery kiemelte, hogy az abroncsaik a melegebb körülmények között már sokkal normálisabban viselkednek, mint a hűvös, és ezért nem egészen mérvadó téli teszteken:

„Elégedettek vagyunk az első versenyhétvégés szereplésünkkel, a gumijaink tartósak és jól teljesítettek. Bár Ausztráliához képest talán hűvös volt az idő, valójában eddig ez a legmelegebb, amikor a gumikkal mentek, és látható is, hogy jobban viselkednek ilyen hőmérsékletnél. Izgalmas hétvége vár ránk, még az összes rendelkezésünkre álló adat birtokában is nehéz megjósolni, hogy alakul majd a verseny.”