Az időmérőre már Vitantonio Liuzzi és Narain Karthikeyan is kigurult, mért kört szerzett mindkét pilóta, de idejük másfél és három másodperccel elmaradt az idén újra bevezetett 107 százalékos küszöbtől, azaz elvileg nem kvalifikálták magukat a vasárnapi versenyre.
A szabály alól a versenybírók felmentést adhatnak, a csapat „rendkívüli körülményekre” hivatkozva kérelmezte is ezt az időmérő után, de a stewardok végül úgy döntöttek, hogy ebben az esetben nem engedik rajthoz állni a HRT autóit, azaz vasárnap csak 11 csapat 22 autója rajtol majd az Ausztrál Nagydíjon.
„Végül nem sikerült, de így is hihetetlenül büszke vagyok a csapatra. A pilótáink a lehető legtöbbet nyújtották a legkevesebb idő alatt. Az időmérőre mindkét autót felkészítettük és bizonyítottuk, hogy a mainál még sokkal gyorsabbak is lehetünk. Az indulásunk körülményei nem voltak a legkívánatosabbak. Megint csodát tettünk, de nem volt elég. Malajziában erősebben térünk vissza, ott több időnk lesz az autó tesztelésére és megmutathatjuk, mire is képes valójában az F111-es” – mondta a csapatfőnök, Colin Kolles.
Bár a Hispania pocsék felkészülését nem érdemes mentegetni, nem árt megjegyezni, hogy a kiscsapat a teszteletlen autóval az időmérőn rögtön olyan tempóra volt képes, amit a telet végigdolgozó Virgin hozott pénteken.
A futamról való kizárás egyébként a HRT halálos ítéletét előlegezi, hiszen az idény alatti tesztelés tilalma miatt a fejlesztési munkára csak a versenyhétvégéken van lehetőség, a vasárnap délutáni másfél órányi pályaidő elvesztése komoly érvágás.
A szabadedzések nyújtotta idő valószínűleg nem elég a felzárkózáshoz, így a Hispaniát hasonló sors fenyegeti a következő futamokon, a drágán utazgató, de a futamokon nem induló alakulatot pedig egyetlen szponzornak sem éri meg támogatni – nem egy csapat omlott már össze ilyen okból korábban.