F1: Felülvizsgálják a hátsó szárnyat 1
F1: Felülvizsgálják a hátsó szárnyat 69 A Pirelli-gumik és a KERS visszatérése mellett a 2011-es idény harmadik fő újdonsága az előzést segíteni hivatott mozgó hátsó szárny (DRS). Az eszköz a leszorítóerő csökkentésével kb. 12 km/órás pluszsebességet adhat az üldöző autónak, de a versenyeken csak egy bizonyos előre kijelölt szakaszon használható akkor, amikor a támadó egy másodpercnél közelebb van az előtte haladóhoz viszonyítva.

Melbourne-ben a DRS-szakaszt a rajt/célegyenesben jelölték ki, az eszközt az utolsó, ráfordító kanyarban lehetett aktiválni. A mozgó hátsó szárny egyelőre nem tette gyerekjátékká az előzést, a felzárkózást pár esetben segítette, de máskor teljesen hatástalannak látszott.

A felemás eredményt az FIA-nál is észlelték, az F1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting jelezte, hogy lehetséges a DRS használatának felülvizsgálata is, de csak az ázsiai futamok lezárulta után.

„Tény, hogy Melbourne-ben nem működött ideális hatékonysággal a rendszer. Az egyenes túl rövid, a megelőző kanyar pedig túl gyors. Majd meglátjuk, mi lesz Malajziában és Kínában és azután alakítunk a rendszeren, ha szükséges” – idézte az FIA-szakembert a svájci Le Temps.