A tavalyi, „örökké tartó” Bridgestone-gumikkal ellentétben az új szállító, a Pirelli sokkal gyorsabban kopó abroncsokat készített az F1-nek. A téli tesztek alapján komoly félelmek merültek fel amiatt, hogy az olasz gyártó a kelleténél is kevésbé tartó gumikat készített, a pilóták futamonkénti 3-4 kerékcseréről beszéltek.
Az ausztrál versenyhétvégén változott a kép, a Pirellik a várakozásoknál jobban bírták a gyűrődést. A futam 2-3 kiállással zajlott, a sauberes Sergio Perez azonban minden korábbi jóslatra rácáfolva mindössze egyetlen cserével teljesítette a versenyt, ami még a gyártót is meglepetésként érte.
„Figyeltük a versenyt és azt gondoltuk, be kell jönnie, mindenképp be kell jönnie most már. Hát mit csinál?” – mesélte a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery. „Ellenőriztük, rákérdeztünk, és mondták, hogy igen, valóban csak egyszer állt ki. Komoly meglepetés, nagyon érdekes dolog volt. A vezetési stílusa és az autó is belejátszott, kivételes versenyt futott” – méltatta Hembery az újoncot, akit azonban az autó szabálytalansága miatt utólag kizártak a versenyből.
A pirellis szakember Perez bravúrja ellenére nem hiszi, hogy idén is folytatódhat a Bridgestone-időkben megszokott egykiállásos sablonstratégia, bízik benne, hogy a gyorsabban kopó gumijaikkal sikerül kiszámíthatatlanabbá, izgalmasabbá tenni a versenyeket.
„Meglepne, ha ilyesmi gyakran előfordulna ezután. Ha viszont igen, utána kell majd néznünk, hogy mit is csinálunk. Mit tehetünk, kvalifikációs gumikat adunk a versenyre?” – mondta.
A lotusos veterán, Jarno Trulli a versenyhétvége után értetlenül állt a gumis tapasztalatok előtt:
„A legfontosabb tanulság, hogy a hétvége eredményei, akár jók, akár rosszak, mind egy közös okból erednek: a Pirelli-gumikból. Mindenkit sokkoltak. Nem úgy értem, hogy jobbak vagy rosszabbak voltak a vártnál, hanem teljesen mások, mintha az utolsó teszt óta kicserélték volna őket.”
„A télen mindenki drasztikusan elfogyó gumikkal dolgozott, gondot jelentett a kímélésük. Melbourne-ben ehelyett olyan gumikat kaptunk, amelyeknek nem volt gond a kopásával, viszont nagyon nehéz volt őket felmelegíteni” – írta a La Repubblicában az olasz.
„A futamon csak két pilótának nem volt gondja ezzel, az első és második helyen beérő Vettelnek és Hamiltonnak. Mindenki más küszködött valamennyire. Még Webber is. Szerintem a Ferrari is ezért szerepelt rosszul az időmérőn. A fő probléma, hogy nem értjük az okot. Elég egy apró beállításbeli vagy egyensúlyi különbség, egy kis eltérés a pálya vagy a levegő hőmérsékletében és máris homlokegyenest másképp viselkednek.”
„Gondoljunk csak Vettelre és Webberre: Sebastian dominált, míg Mark egy ponton körönként két másodpercet vesztett Alonsóval szemben. Nagy kihívás a gumik használatának kiismerése, szerintem az idény egyik kulcsa lesz ez.”