A rövid célegyenesű melbourne-i pályán a rajtnál, majd később a verseny közben más szakaszokon sem jelentett hátrányt a KERS hiánya a lazán győző Sebastian Vettelnek, de a Red Bull az igen eltérő karakterisztikájú malajziai helyszínre már beszereli az eszközt.
„Úgy tervezzük, hogy Malajziában már az autóban lesz. Itt nem sokat számított a KERS, rövid a táv az első kanyarig. Ez volt a fő szempont, ezért nem akartuk nagy dobra verni, hogy nincs az autóban. Malajziában viszonylag hosszú az út az első kanyarig, ezért igyekszünk a lehető leggyorsabban beszerelni a KERS-t” – mondta Christian Horner az Autosportnak.
A csapatfőnök elmondta, hogy megbízhatósági szempontok is érvényesültek, amikor a KERS melbourne-i mellőzéséről döntöttek, valamit azt is elárulta, hogy jól szórakozott a sajtóban szombaton felbukkant spekulációkon.
„Teszteltük, a hétvége kezdetén még használtuk a rendszert, de úgy láttuk, hogy potenciális megbízhatósági problémát – még ha kicsit is – jelent, ezért úgy döntöttünk, nem használjuk. De ezt nem akartuk mindenki orrára kötni – bár visszatekintve a rajtra, a pilótáinknak nem is volt rá nagy szüksége.”
„Maguk újságírók jó kis sztorit találtak ki, a gond csak az, hogy ezzel ötletet adtak Adriannek (Newey) is. A maguk hibája lesz” – utalt a viccelődve a feltételezett rajt-KERS-re Horner.
A KERS felszerelése mellett az ellenfelek számára külön aggasztó lehet, hogy a Melbourne-ben nélküle is szupergyors RB7-es a csapat állítása szerint nem is ment „teljes gőzzel”.
„Sebastian az ellenfelekhez igazodott, a tempóját elsősorban Hamiltonéhoz igazította. Mi csak a bokszkiálláshoz vagy a biztonsági autó esetleges bevetéséhez szükséges előnyt akartunk szerezni. Vettel vigyázott a gumikra is. Még van tartalék az autóban” – mondta az RTL-nek a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko.