A dupla diffúzorok idei betiltásával az egyszerűsödött aerodinamikai alkatrész minél hatékonyabb kihasználására a csapatok a kipufogógázok trükkös elvezetésével próbálnak megoldást találni. A leginnovatívabb újítást a Renault hozta, de minden csapat igyekszik felzárkózni: a Williams nem titkoltan a Red Bull rendszerét másolja.
„A terveink szerint Sanghajban felkerül a kipufogórendszer. Elég jelentős lépés, remélhetőleg feljebb tudunk vele kerülni a rajtrácson” – mondta a technikai igazgató, Sam Michael az Autosportnak.
„A valenciai teszt után kezdtünk dolgozni rajta. Először a Red Bullon láttuk, amikor az utolsó napon azzal léptek pályára, mi ezt az ötletet másoltuk le. Kipróbáltuk a Renault- és a Mercedes-féle változatot is, de a Red Bullé mellett döntöttünk.”
Michael elmondta, hogy az újítás komoly munkát jelentett, mert a Williams kipufogókivezetése eredetileg hátrafelé néz, míg a Red Bull-megoldás előre néző kiépítéshez készült.
„Eléggé át kellett alakítanunk a kipufogót a kivezetés kialakítása miatt. Nálunk hátrafelé néz. Ha előre néz, akkor könnyebb áttérni a Red Bull-koncepcióra. Az elmúlt hetekben 10 napot töltöttünk ezzel, igyekeztünk már Melbourne-re összehozni valamit, de nem sikerült időben végeznünk.”