Stefano Domenicali a La Stampának nyilatkozva elmondta: túl kevés leszorítóerő hatott a kocsi első tengelyére, ami felborította a gumifelhasználást, ezáltal a kocsi egyensúlyát is. „Meg kell értenünk, miért nem tudtuk a papíron szereplő [szélcsatornából származó] adatokat valós körülmények között, a versenypályán is produkálni” – mondta a csapatvezető.
Domenicali ennek ellenére úgy számol, hogy a következő versenyen, Malajziában már nem lesz ilyen gondja a Ferrarinak. „Realistának kell maradnunk és látnunk, hogy ha a Red Bull tartja a formáját, nem tudjuk lefaragni a lemaradást, de fokról-fokra igen.”
Fernando Alonso úgy nyilatkozott a német Bildnek, hogy nem a Red Bull volt ennyivel jobb, hanem a Ferrari ment gyengébben a vártnál Ausztráliában. A spanyol szerint azonban nincs oka panaszra, hiszen a pontszáma alapján simán világbajnok lehet.
„Ahhoz, hogy az ember világbajnok legyen, 13,4 pontot kell szereznie futamonként. Nekem már van tizenkettő, vagyis átlagban jól állok. Igaz, hogy Hamiltonnal és Vettellel szemben hátrányba kerültem, viszont két másik riválisomnál, Webbernél és Buttonnál jobban szerepeltem.” Érdekes, hogy Alonso nem említette bajnoki riválisai között csapattársát, Felipe Massát.
A Ferrari bajnoki reménysége a spanyol La Sexta televíziónak már keményebben fogalmazott: „Valamit elszúrhattunk, hiszen egész télen simán vertük a Toro Rossókat, a Saubereket és a Renault-kat, most [Melbourne-ben] viszont meg kellett velük küzdeni a pozíciókért.”