Az amúgy is felkészületlen Hispaniának a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon külön gondot okozott, hogy a tavalyi modellből alaposan átépítéssel létrehozott idei autójára, az F111-esre nem szerelhette fel a hozzá tartozó új szárnyat, az ugyanis elsőre megbukott az FIA kötelező töréstesztjén.
A teszteletlen és a kényszerűségből a 2010-es első szárnnyal köröző járgány nem is tudta megugrani a kvalifikáció 107 százalékos küszöbét, de a Maláj Nagydíj hétvégéjére már felkerül az autóra az új elem. Vitantonio Liuzzi szerint az új szárny héttizedet is hozhat a HRT-nek.
„Nagyon bizakodók és motiváltak vagyunk, mert megjön az új szárny. Zöld utat kapott, ezért megérkezhet a holnapi szabadedzések előtt. Sok új alkatrész jön, bízunk benne, hogy sokkal jobb formában lehetünk, mint Ausztráliában voltunk” – mondta az olasz Sepangban.
„Azt nem állíthatjuk, hogy biztosan bekerülünk a versenyre, de meggyőződésem, hogy igazán közel leszünk a Virginhez, fel fogunk zárkózni. A 107 százalék szempontjából a malajziai a legrosszabb pálya, de ha nem jutunk be, szerintem mások (a Virgin) is küszködni fognak, mert biztosan sokat javul a tempónk” – tette hozzá.
A HRT egyébként a további fejlesztéseit a Mercedes brackleyi központjában végzi, a kiscsapat megegyezett a Mercedes GP-vel az alakulat második, a költségcsökkentési program előírásai miatt jelenleg használaton kívül álló szélcsatornájának bérléséről.