Még tavaly nyáron, a Német és a Magyar Nagydíj idején merült fel, hogy a Red Bull – és a Ferrari -, a megengedettnél jóval hajlékonyabb első szárnyakkal próbál előnyt szerezni. A riválisok panaszai miatt az FIA többször is szigorított az érintett alkatrészek tesztjein, de a Red Bull mindannyiszor szabályosnak találtatott.

Az ügy azonban nem süllyedt el végleg, a tavaly is a leghangosabban panaszkodó McLaren pilótái az Ausztrál Nagydíj után újra elővették az első szárny szabálytalan hajlékonyságának témáját. A Red Bull csapatfőnöke így reagált Sepangban:

„Rendben, hadd magyarázzam el akkor egyszerűen. A McLaren olyan autót fejlesztett, amelynek alacsony a hátsó tengelye, ezért a mélyre nyúló első szárny náluk nem működik. A mi autónk dőlésszöge nagy, így nyilvánvaló, hogyha a hátsó rész magasabban van, akkor az autó eleje közelebb van a talajhoz. Egyszerű ez, a szárnyunk pedig teljesen megfelel minden szabálynak. Közelebb látható a földhöz, mert az autónk dőlésszöge nagyobb. Egyszerű matematika” – magyarázta Christian Horner.

A csapatfőnök megjegyezte, hogy a tulajdonképpen hízelgő számukra a riválisok értetlensége, de azt is hozzátette, hogy hiába ágál a McLaren, a végső szót az FIA mondja ki az alkatrészek szabályosságáról.

„Szerintem a mi első szárnyunkat mindenki másénál többször tesztelték, megfelel a szabályoknak, ez a dolgunk. Nem a McLaren tesztjén kell megfelelnünk, hanem az FIA-én, azon pedig hibátlanul teljesít.”