Michael Schumacher szerint az eső alaposan megkeverheti az esélyeket, ha szakad, bárki szerencsés lehet – a német bízik benne, hogyha már a rajtnál esik, akkor legalább a kezdést megkönnyítheti a biztonsági autó és a kötelezően használandó esőgumi.
„Manapság a lutri egy kicsit könnyebb, ha már esős körülmények között rajtol a futam. Szerintem biztonsági autó mögött kell kezdeni és a gumi is adott. De ha normális körülmények lesznek a startnál, akkor mi döntünk a gumiról, ez már nagyobb szerencsejáték.”
„Nehéz így felkészülni, hiszen én sem mentem esőben a télen. Barcelonában esett, de akkor olyan vizes volt a pálya, hogy nem vezethettem, szóval érdekes lesz számomra, amikor most először megtapasztalom a hétvégén. Nem ismerem a különbséget az átmeneti és a teljes esőgumi között, és a pilóták többsége is ugyanígy van. Szóval lutri lesz, meglátjuk, ki nyeri meg” – magyarázta a hétszeres bajnok.
A Pirelli közben arra figyelmeztette a csapatokat, hogy abban az esetben, ha a verseny nedves pályán kezdődik, de később felszárad, inkább ne kockáztassanak azzal, hogy egy kerékcsere megspórolásával, az átmeneti keverék kihagyásával az extrém esőgumiról rögtön szárazra váltsanak.
„Remélem, hogy végigviszik az extrém-átmeneti-száraz sort és nem ugranak rögtön. Nem hiszem, hogy meg lehetne csinálni, mert az extrém esőgumi valóban esős abroncs, nem működik túl jól a száradó pályán, nagyon gyorsan szemcsésedni fog. A száraz pályára nem való az esőgumi” – magyarázta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery.
A szakember azt is elmondta, hogy a tavalyi Bridgestone-okkal összehasonlítva az idei gumik közül az átmeneti, intermediate abroncsok jóval közelebb esnek a száraz gumikhoz, mint a japán előd hasonló gumijai. Hembery a tesztelési tapasztalatok híján nem tudta megmondani, hogy a száradó pályán meddig bírhatják az esős és az átmeneti gumik.
„Be kell vallanom, ezen a téren nincs tapasztalatunk, nem tudjuk, milyen hatást kelt 24 autó a száradó pályán. Lehet, hogy igen nagyot, de ezt csak akkor tudjuk meg, ha így alakul.”