F1: Elszámolta magát az esővel a Mercedes 1
F1: Elszámolta magát az esővel a Mercedes 67 Michael Schumacher a kilencedik, Nico Rosberg a 12. helyen zárta a Maláj Nagydíjat. A hétszeres világbajnok a sauberes Kamui Kobajasival vívott csatában lemaradt a nyolcadik helyről, míg Rosberg versenyét az elrontott rajt pecsételte meg, amikor Nico négy pozíciót vesztett.

„Egy ilyen nehéz hétvége után az első pontjaink nem vigasztalják a csapatunk tagjait. Nem vagyunk elégedettek, nagyon sok munka áll előttünk, hogy javítsunk a kocsi sebességén. Michael három helyet fogott a rajtnál és végig jól versenyzett, Nico viszont elvesztett négy helyet, és hiába mutatott be néhány remek előzést, ilyen szoros mezőnyben nem nagyon lehet előrelépni” – értékelt Norbert Haug, a csillagosok motorsportfőnöke.

Michael Schumacher élvezte a futamot, de a kocsi versenytempója még elmarad a kívánatostól. „Egyszerű versenyem volt, de a vége különösen izgalmasra sikeredett. A rajtom jól sikerült, azután minden a gumik megóvásáról szólt. Nem számíthattunk többre ennél a két pontnál, a versenytempónk ugyanis még nincs azon a szinten, ahol kellene. Ha a kocsi jól van beállítva, egy körön már egész gyorsak tudunk lenni, de még dolgoznunk kell a versenytempónkon” – jelentette ki a hétszeres világbajnok.

Nico Rosberg, aki tavaly dobogóra hozta az Ezüstnyilat Sepangban, most elismerte: ez nem az ő versenye volt. „Gyengén rajtoltam, sok helyet vesztettem és ekkora hátrányból nehéz visszakapaszkodni. A versenytempónk nem volt elég jó, ezért nem tudtam az elvárható szinten teljesíteni. A kvalifikációs köreim alapján elmondhatjuk, hogy fejlődtünk Melbourne óta, de még mindig rengeteg munka áll előttünk” – értékelt a fiatalabbik német.

Ross Brawn technikai igazgató elmondta: esőre számítottak, de mivel az égi áldás elmaradt, nem jöttek be a beállítások; emellett taktikai hibákat is vétett a csapat Sepangban.

„Nyilvánvaló, hogy nem vagyunk elég gyorsak. Mivel az időjárás alakulására vártunk, néhány etapban túl sokáig maradtunk kint a pályán. Ez a mi döntésünk volt, és amikor az eső nem érkezett meg, magas árat fizettünk, legalább egy-két pozíciót vesztettünk. Összességében a csapat jól dolgozott, a kerékcseréink elsőrangúak voltak , a kocsi pedig a nagyon nehéz körülmények ellenére is helytállt.”