Az interlagosi pályán a brazil Gustavo Sondermann április 3-án szenvedett halálos balesetet, amikor egy a NASCAR-hoz hasonló brazil széria futamán. A pilóta az esőben a célegyeneshez vezető gyors, nyújtott balkanyarban csapódott előbb a jobb-, majd a baloldali falnak.
2007-ben egy ugyanilyen versenyen ugyanott meghalt már egy pilóta, és idén egy motoros is életét veszítette szintén ezen a ponton. A kanyar korábban az F1-ben is volt már súlyos baleset helyszíne: az egyébként is kaotikus 2003-as Brazil Nagydíjon előbb Mark Webber bukott ott, majd az ő törmelékére hajtva Fernando Alonso csapódott nagy sebességgel a falnak.
A legutóbbi esetre reagálva módosítanak a pályán: a november végi F1-es szezonzáró idejére az egyik lelátó elmozdításával bukóteret alakítanak ki a kanyar külső ívén.
Míg Interlagosban a biztonság növelése a cél, az abu-dzabi, szuperbiztonságos, steril pályán épp az izgalmak növelése miatt kezdenek átépítésbe. A tavalyi, előzésekben igen szegény verseny után több pontos is módosítanak a vonalvezetésen. Bár hivatalosan nem közölték, pontosan hol lesz átépítés, úgy tudni, hogy a hátsó egyenes be- és kijáratánál valamint a 11-es és 14-es kanyarok közti szakaszon próbálnak javítani.