Sebastian Vettel 2011-es mérlege eddig hibátlan, a címvédő Ausztrál és a Maláj Nagydíjon is bezsebelte a pole-t és a győzelmet is. A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko természetesen elégedett, de nem hiszi, hogy az egész idény ilyen simán zajlik majd.
„Attól tartok, nem így lesz végig. Persze amíg dominálunk és ezt eredményekre és pontokra is tudjuk váltani, addig szeretnénk folytatni. Sebastian eddig nem hibázott, a közvetlen ellenfelei közül Lewis Hamilton elhasználta a gumijait, Fernando Alonso pedig ütközött, szóval amíg ők kiütik egymást, Seb jól áll, győz” – nyilatkozta az F1 hivatalos oldalának az osztrák.
Sepangban a McLaren jóval közelebb, már-már egy szinten volt a Red Bull-lal. Marko szerint a csapat még előnyben van, de egyáltalán nem dőlhetnek hátra.
„Hát, a rajtnál Nick Heidfeld jobb volt Lewisnál, szóval a vezetésre vonatkozó tervük füstbe ment. Azt is tudtuk, hogy eggyel több lágy gumiszettet használt az időmérőn, így ezen a téren előnyben voltunk. De nem vagyunk nagyon messze. Előnyben vagyunk, de nem sokkal. Ha az ellenfelek ügyesen húznak, nagyon gyorsan változhat a kép.”
„Az erősorrendben a McLaren a második, és az autó teljesítményét tekintve azt mondanám, hogy a Renault a harmadik erő. Aztán következik a Ferrari.”
Marko a kérdésre, hogy idén hol lesz leginkább veszélyben a Red Bull eredményessége, két homlokegyenest különböző pályát nevezett meg: „Monacóban, a lassú városi pályán biztosan, aztán Törökországban, amely egy igazi gyors pálya. Lenyűgöző, hogy pályáról pályára hogy változhatnak az erőviszonyok.”
A Red Bull-főnök Mark Webber sepangi futamát sem látta katasztrofálisnak, inkább megvédte az ausztrált, a rossz rajtért a KERS hibája felelt.
„A KERS vezérlése megadta magát a rajtnál és kipörögtek a kerekek. KERS nélkül az első kanyar féktávja is más, szóval nem volt könnyű lenyelni, hogy újabb két helyet veszített. De utána jó stratégián volt és tökéletesen végre is hajtotta. A verseny bizonyos szakaszaiban egymás után futotta a leggyorsabb köröket.”
Marko újra cáfolta, hogy az eddigi két futam alapján máris Vettel lenne a csapat első számú pilótája.
„A pilóták teljesen egyenlőek. Elég visszagondolnom tavalyra: Vettel vezette a szezonnyitó futamot, majd visszaesett a negyedik helyre egy kisebb műszaki probléma miatt. A második futamon zavartalanul vezetett, hogy aztán a felfüggesztés egy törött csavarja miatt kiálljon. A műszaki aspektus néha igen kegyetlen lehet, Sebastian 2010-es balszerencséje rosszabb volt, mint Marké az idei első két futamon, az egész idény alatt pedig kiegyenlítődik az ilyesmi.”