„Nagyon sok gumitörmelék volt a pályán, talán már túl sok. A futam végére nehéz volt előzni. A másik nagy probléma, hogy a szemcsék folyamatosan nekivágódtak a kezeimnek. A gyors kanyarok közepén a gumidarabok a kezemnek csapódtak, amikor a kormányt fordítottam. A gumi nem túl puha anyag, szóval ha úgy talál el, eléggé fáj. A hétvégén sokszor előfordult, hogy a kanyarban felverődtek rám az abroncsról” – magyarázta a skót újonc.
A Pirelli motorsportfőnöke kicsit értetlenül áll di Resta és a többi pilóta és csapat panaszai előtt, hiszen tőlük pont ezt kérték, az FIA gyorsabban kopó gumikat akart látni az F1-ben.
„Az első három pilótától nem hallottam erről, de utána kell néznünk” – reagált di Resta szavaira Paul Hembery. „Előzés viszont volt bőven. Ki kell elemeznünk őket, de a gumitörmeléknek valahova biztosan mennie kell.”
„Vagy visszatérünk az egykiállásos stratégiákhoz, ha ezt szeretnék vagy folytatjuk, amit eddig csináltunk, amit kértek tőlünk. Nincs varázspálcám. Nekem azt mondták, hogy jó ideje ez volt az egyik legizgalmasabb verseny. Ha nem lett volna szemcsésedés, akkor is így lett volna?”
„Senki nem szeretne újra körmeneteket. Kértek tőlünk valamit, mi pedig igyekeztünk megvalósítani. Szerintem jót tett a show-nak, de ha úgy gondolják, hogy nem jó így, akkor változtatunk. Nincs könnyű helyzetünk, két tűz között vagyunk. A mostani stratégiákat csak a gyorsabban kopó gumival lehetett kikényszeríteni. Ezt kellett tennünk. Ha mást akarnak, akkor majd szólnak róla” – magyarázta a pirellis szakember.
„Ha azért kritizálnak, mert izgalmasabbá tettük a versenyeket, arra nem nagyon tudok mit mondani” – tette hozzá.