Bár a Red Bull autója a második versenyen, Malajziában is a mezőny leggyorsabbja volt, az RB7-esnek is van gyenge pontja: a KERS. A mozgásienergia-visszanyerő rendszert a csapat megbízhatósági kockázatok miatt egyáltalán nem használta a szezonnyitón, Sepangban pedig bebizonyosodott, hogy volt is alapja a félelmeknek.

Mark Webber autójában már a felvezető körön elromlott a KERS vezérlőprogramja, Sebastian Vettelnek pedig a futam közepén tiltotta meg a csapat az eszköz használatát, félve a komolyabb meghibásodástól. A csapat sokszor zseniként emlegetett sztártervezője, Adrian Newey elismeri, hogy a KERS-szel még nem állnak a helyzet magaslatán, a problémák még folytatódhatnak.

„Az az igazság, hogy a rendszerünk még gyerekcipőben jár. Nem vagyunk gyári csapat, ezért magunknak kell fejleszteni a KERS-t, ezen a téren pedig nem volt eddig szakértelmünk. Korlátozott költségek és erőforrások állnak rendelkezésre ehhez, szóval gyorsan kell tanulnunk. Azt még nem tudjuk, meddig is tart majd ez a tanulás” – magyarázta a mérnök.

„Az, hogy még mindig újabb problémákba botlunk, arra utal, hogy elhúzódhat” – tette hozzá.