„Lenyűgöző, milyen gyorsan tanulnak a csapatok. Biztos vagyok benne, hogy ezúttal is különböző megoldásokat fognak találni, hogyan tudják tartósítani az abroncsokat” – mondta Hembery a Pirelli hétvégi előzetesében.
Arra viszont nem mert tippelni, idén hány kerékcserével lehet végigcsinálni a versenyt. A 2010-es Kínai Nagydíjon összesen 67-szer hajtottak ki a kocsik a depóba, ami pilótánként 2,79-es átlagot jelent.
A Pirelli sportigazgatója elmondta: a csapatok Melbourne után Sanghajban is kapni fognak egy plusz garnitúra kemény gumit, amit a pénteki edzéseken tesztelhetnek. „Ausztráliában láttuk, hogy az ötlet bevált, mivel lehetővé tette, hogy a csapatok sokkal több időt töltsenek a pályán, felkészültebben állhassanak oda a verseny rajtjához. Az első két verseny frenetikus küzdelmet hozott, remélem, ugyanez vár ránk Kínában is!”
Michael Schumacher ara számít, hogy sokkal kevésbé kopnak majd a gumik Sanghajban, mint Sepangban.
„A sanghaji pálya jellegében teljesen eltér az eddigiektől. Sokkal kíméletesebb az aszfalt, mert a felülete simább, nem kopnak úgy rajta a gumik, és a hőmérsékletek is alacsonyabbak. A Pirelli-gumik teljesítménye általában véve jó, számunkra az jelenti a kihívást, hogyan tudjuk kihasználni azt a teljesítmény-sávot, amiben a gumi legjobban tapad. A csapat és az én munkám az lesz, hogy megtaláljuk a legjobb megoldást” – nyilatkozta a Mercedes GP pilótája.