„Ma több műszaki problémánk volt három óra alatt, mint a téli tesztelés tizenöt napja alatt” – elégedetlenkedett Pat Fry, a Ferrari helyettes technikai igazgatója. „Kár érte, mert nagy szükségünk lett volna arra, hogy sokat menjünk, főleg Fernandóval, akinek a kocsiján a Maranellóban kifejlesztett új aerodinamikai megoldásokkal kísérleteztünk.”
Massa azonban gond nélkül tudta teljesíteni pénteki programját a Ferrari 150 Italia alapverziójával. A brazil a hatodik edzésidőt futotta, 0,819 másodperccel elmaradva Sebastian Vettel legjobb eredményétől.
„Fernando már használta az újításokat a kocsiján, de még túl korai lenne megmondani, valóban fejlődtünk-e általuk. Elégedett vagyok a kocsi kezelhetőségével a hosszú etapokon, a lágy abroncsok sokkal jobban fekszenek nekünk, mint a kemények. Ennél azért jobb időmérő edzésben reménykedem, de tudom, hogy nehéz dolgunk lesz, mert a Red Bull nagyon gyors. Azt hiszem, a versenyen hasonló lehet az erősorrend, mint Malajziában” – fejtette ki Massa.
Alonso csak a 14. helyen zárta a délutáni edzést. „Mindkét edzésen időt veszítettem hidraulika hiba miatt, leginkább a másodikban. Szerencsére Felipe végre tudta hajtani a teljes edzésprogramot, így legalább rendelkezünk némi adattal, amiből kiindulhatunk” – értékelt a spanyol pilóta.
„A mérnökök dolga most az, hogy alaposan kiértékeljék az összegyűjtött adatokat, mielőtt levonnák a konklúziót, hogy jó irányba haladunk-e. Amennyit én látok, nincsenek problémák – vagy, ha vannak is, elhanyagolhatóak – a kemény gumik felmelegítését illetően. Ez oda vezethet, hogy a kvalifikáción jobban fogunk tudni bánni a gumikkal, mint eddig” – véli Fernando.
Alonso szerint továbbra is a Red Bull és a McLaren lesz a legerősebb a hétvégén, ők a favoritok. „Jelen pillanatban nem vagyunk nyerő helyzetben, de ez nem jelenti azt, hogy nem fogjuk megpróbálni” – jelentette ki Alonso.