„Vicces sport ez az autóversenyzés: miután a szabadedzéseken mutatott teljesítményünk elmaradt az első két versenyen látott formánktól, végül mindkét kocsival bejutottunk a legjobb tíz közé” – értékelte a nagyszerű eredményt Giorgio Ascanelli technikai igazgató.
„A középmezőny általában nagyon sűrű, a Force India eddig egy szinten volt velünk, vagy talán egy picit még gyorsabbak is voltak nálunk, de a Williams is felzárkózóban van. A Q1-ben tizenegy kocsi volt két tizeden belül, ami mindent elárul a helyzet szorosságáról. Sajnálatos, ami Vitalijjal (petrov) történt, mégsem tudom sajnálni őt, mivel ez adta meg a lehetőséget számunkra, hogy megelőzzük (mindkét Renault-t). Hogy a remek formánk kitart-e a versenyen is, majd meglátjuk” – mondta Ascanelli.
Alguersuari, aki 2009-ben a Hungaroringen mutatkozott be a király-kategóriában, és még mindig csak 21 éves, a csapat erőfeszítéseit dicsérte. „Gratulálok a csapatnak, mindkét kocsit bejuttatni a legjobb tízbe nem volt könnyű feladat! Hogy őszinte legyek, nem számítottunk erre, de néhány riválisunk (vártnál gyengébb) tempója, meg a piros zászló [amivel petrov megállása után megállították az edzést] egyértelműen segített rajtunk” – nyilatkozta a katalán pilóta.
„Optimistán várom a holnapot, mert ma olyan beállítással mentünk, amivel sokkal gyorsabbak lehetünk a versenyen, mint az időmérőn. Tény, hogy nem vagyunk hozzászokva, hogy ennyire elölről rajtoljunk, ezért védekező szellemben kell majd versenyeznem. Emellett a gumik viselkedése is kulcsfontosságú lesz” – jósolta Alguersuari.
Buemi, aki idén először maradt alul fiatalabb csapattársával szemben a kvalifikáción, szintén elégedett volt. „Nagyon örülök, hogy a csapatnak sikerült mindkét kocsival bejutnia a top 10-be. Ami engem illet, kissé csalódott vagyok, mert fél tizedmásodperc miatt hetedik helyett csak tizedik lettem. Remélem, ez is elég lesz ahhoz, hogy pontot szerezzek a holnapi versenyen. A legfontosabb, hogy végigmenjünk a távon, ha ez sikerül, jó versenyünk lehet.”