Hiába volt övé a pole, a rajtnál nem tudta vezetésre váltani Sebastian Vettel, a gyenge startja miatt megvalósult a semleges szurkolók álma: Jenson Buttonnak és Lewis Hamiltonnak is sikerült a német elé ugrania.
Az első kanyarokban még a negyedik helyről startoló Nico Rosberg is támadta a címvédőt, de végül nem járt sikerrel, és a Ferrarik ellen kényszerült védekezni. A startnál a két maranellói helyet cserélt, Felipe Massa Fernando Alonso elé került.
Adrian Sutil és Michael Scumacher is jól kezdett, Paul di Resta mögött ők is felkapaszkodtak a top10-be, a 3. körre pedig a sauberes Kobajasi Kamui került az utolsó pontszerző helyre. A 18. helyről rajtoló Mark Webber nem villantott nagyot, egy helyet javított, és később sem tudott határozottan előre lépni, a 10. körben kereket is cserélt, a keményről lágyra váltott.
A Toro Rosso hiába indult jó helyről, a rajt után mindkét pilóta vízbe dobott kőként süllyedt el a mezőnyben, majd Jaime Alguersuari első kerékcseréje után a pályára visszatérve elhagyta jobb hátsó kerekét – a kiscsapat komoly büntetésre számíthat a hanyagság miatt.
Az első szakasz egyik sztárja a sauberes Sergio Perez volt, a mexikói újonc ellentmondást nem tűrően előzgetett.
Az élmezőny kerékcseréit Rosberg kezdte a 13. körben, a 14. kör végén Button és Vettel ment ki, a mclarenes csúnya hibával el is dobta a vezetést, amikor először a Red Bull bokszába állt be, időt veszített, Vettel megelőzte.
Hamilton közben egyre jobban szenvedett a kopó gumikon, a pályán Massa elé került és a kerékcseréik után is előtte maradt. Rosberg a jó időben, a többiek előtt megejtett cseréjével átvette a vezetést. Csapattársa, Schumacher is szerencsés volt, a 6. helyre lépett előre, hosszú körökön keresztül csatázott az őt követő Alonsóval.
A pontszerzők sorrendje az első bokszlátogatások után Rosberg, Vettel, Button, Massa, Hamilton, Alonso, di Resta, Sutil és Kobajasi volt.
Button a 25. körben váltott újabb szett lágy gumira, a következő körben Rosberg és Hamilton is követte. Alonso közben megelőzte Schumachert.
Vettel, Alonso és Massa kivárt, két kiállásra építettek. A címvédő rádiója közben elromlott, a csapat csak egyirányú kapcsolatra volt képes. Míg Massánál működött az elnyújtott középső etap, Vettel időt, Alonso pedig pozíciókat is veszített, mindenki lazán előzte meg. A címvédő a 31. körben tette fel a már a verseny végéig használandó kemény gumikat. Alonso két, Massa három körrel később tette ugyanezt.
Az első öt sorrendje Rosberg, Button, Hamilton, Vettel és Massa volt, de a vezető hármasra ekkor még várt egy kiállás. A mclarenesek nem is tudtak hatékonyan előnyt építeni, mivel Button sokáig fogta a gyorsabb Hamiltont, akinek azért végül sikerült megelőznie a csapattársát. Webber és Schumacher közben a 6. helyért csatázott, az ausztrál végül elment a hétszeres bajnok mellett.
Az élmenő háromkiállásos pilóták kiállásainak sorát Button nyitotta a 38. körben, az angol is megkapta a kemény gumikat, a következő körben Hamilton, még eggyel később Rosberg is kiment. A mercedeses a visszatérés után nyakába kapta a már felmelegedett gumikon érkező Hamiltont, aki támadni is kezdte, de megelőznie nem sikerült, végül a williamses Pastor Maldonado került rossz ütemben eléjük, így a mclarenes mégis átfűzte magát a németen.
A Hamilton, Rosberg, Button hármas lassan utolérte a második helyen álló Massát, aki a használtabb gumikon nem is tudott komolyan védekezni. Hamilton 12 körrel a vége előtt előzte meg, hogy aztán a szintén hasonló gumihelyzetben lévő Vettelt kezdje üldözni.
Hátrébb az időmérőn „megspórolt” friss lágy gumin Webber másodpercekkel gyorsabb körökkel vágtatott előre, Alonsótól lazán vette el a 6. helyet, a tempója pedig még az 5. helyhez viszonyított jelentős lemaradás lefaragására is lehetőséget adott.
Az 50. körre Hamilton nagyon felzárkózott Vettelre, megkezdte a támadást, az 52. körben vette el a vezetést a címvédőtől.
Eddigre Button és Rosberg is elment Massa mellett, a mclarenes feljött a 3. helyre, a ferraris viszont a célegyenes-ráfordítóban időt veszített, kiment a bukótérbe is, Webber meg is előzte, az ausztrál már a 4. helyen autózó Rosberg nyakára került..Két körrel később mellette is elment, már Buttont fenyegette. Az utolsó körre őt is levadászta, a dobogóig jutott.
A Pirelliknek köszönhetően elképesztően fordulatos futamon Hamilton tehát megtörte Vettel győzelmi sorozatát, a címvédő második lett, Webber pedig zseniális teljesítménnyel a harmadik helyig kapaszkodott a 18. rajtkockából.
A további pontszerző helyeken Button, Rosberg, Massa, Alonso, Schumacher, Petrov és Kobajasi ért be.
Kínai Nagydíj, Sanghaj, 2011.04.17.
- Név
- Csapat
- Idő
- Kör
- 1
- Lewis Hamilton
- McLaren-Mercedes
- 1:36:58.226
- 56
- 2
- Sebastian Vettel
- Red Bull-Renault
- + 5.198
- 56
- 3
- Mark Webber
- Red Bull-Renault
- + 7.555
- 56
- 4
- Jenson Button
- McLaren-Mercedes
- + 10.0
- 56
- 5
- Nico Rosberg
- Mercedes GP Petronas
- + 13.4
- 56
- 6
- Felipe Massa
- Ferrari
- + 15.8
- 56
- 7
- Fernando Alonso
- Ferrari
- + 30.6
- 56
- 8
- Michael Schumacher
- Mercedes GP Petronas
- + 31.0
- 56
- 9
- Vitalij Petrov
- Lotus Renault GP
- + 57.4
- 56
- 10
- Kamui Kobajasi
- Sauber
- + 1:03.2
- 56
- 11
- Paul di Resta
- Force India-Mercedes
- + 1:08.7
- 56
- 12
- Nick Heidfeld
- Lotus Renault GP
- + 1:12.7
- 56
- 13
- Rubens Barrichello
- Williams-Cosworth
- + 1:30.189
- 56
- 14
- Sebastien Buemi
- Toro Rosso-Ferrari
- + 1:30.671
- 56
- 15
- Adrian Sutil
- Force India-Mercedes
- + 1 kör h.
- 55
- 16
- Heikki Kovalainen
- Team Lotus
- + 1 kör h.
- 55
- 17
- Sergio Perez
- Sauber
- + 1 kör h.
- 55
- 18
- Pastor Maldonado
- Williams-Cosworth
- + 1 kör h.
- 55
- 19
- Jarno Trulli
- Team Lotus
- + 1 kör h.
- 55
- 20
- Jerome D’Ambrosio
- Marussia Virgin Racing
- + 2 kör h.
- 54
- 21
- Timo Glock
- Marussia Virgin Racing
- + 2 kör h.
- 54
- 22
- Vitantonio Liuzzi
- Hispania Racing
- + 2 kör h.
- 54
- 23
- Narain Karthikeyan
- Hispania Racing
- + 2 kör h.
- 54
- 24
- Jaime Alguersuari
- Toro Rosso-Ferrari
- kiesett
- 12
- Legjobb kör: 1:38.993 Mark Webber