Fernando Alonso különösen jól versenyzett Melbourne-ben és Sepangban, de a kocsi edzéstempója eddig nem érte el a kívánatos (és elvárható) szintet. Stefano Domenicali csapatfőnök már az Ausztrál Nagydíj után arról beszélt, hogy a szélcsatornából kapott adatok nem egyeznek a pályán mért adatokkal.

Aldo Costa technikai igazgató a Speed TV-nek megerősítette: valószínűleg az okozza a problémát, hogy a Ferrari a 2010-es idény végén átállt a 60%-os méretarányú szélcsatornai modellekre (korábban a csapatok többségéhez hasonlóan 50%-os modelleket használtak).

„A téli fejlesztés során, az utolsó tesztelésen számos új alkatrészt kipróbáltunk, de ezek némelyike nem hozta az elvárt teljesítmény-növekedést. Ezért belső vizsgálatot indítottunk, hogy kiderítsük ennek okait” – mondta Costa az amerikai szakportálnak.  

„Egy modern Forma-1-es autó aerodinamikailag rendkívül összetett szerkezet, számos jellemző súrlódhat egymással. Időről időre megtörténik – nem csak velünk, más csapatokkal is -, hogy a fejlesztések nem hozzák a remélt formajavulást. Ezért nyomozást indítottunk, úgy gondoljuk, hogy a Török Nagydíjra minden kérdésre választ kapunk” – tette hozzá a főmérnök.

Fernando Alonso távozása után, 2007-ben a Renault autóinak teljesítménye esett vissza látványosan. Mint később kiderült, annak is a szélcsatornai modellváltás volt az oka.

A Ferrari 2001-ben épített új szélcsatornát Maranellóban
A Ferrari 2001-ben épített új szélcsatornát Maranellóban

A Ferrari 2001-ben épített új szélcsatornát Maranellóban

A Ferrari 2001-ben épített új szélcsatornát Maranellóban


Domenicali, Costa és helyettese, Pat Fry azért repült vissza a Maláj és a Kínai Nagydíj között Maranellóba, hogy ebben a fontos kérdésben döntsenek. Costa szerint azonban ez nem válságtanácskozás volt.

„Nem válságtanácsra ültünk össze Maranellóban, ez az ülés be volt tervezve. Az első két versenyen látottak alapján természetesen van mit behoznunk, de az otthoni mérnökcsapat nagyon motivált, hogy tovább fejlődjünk. Ilyenkor vitatjuk meg, merre haladjanak a fejlesztések, mikor és milyen új részeket vigyünk a versenyekre, meg hasonlókat” – szögezte le a technikai igazgató.

Alonso az ötödik, Felipe Massa a hatodik helyre kvalifikálta magát a vasárnapi Kínai Nagydíjra, ahol talán már a fejlődés első kézzel fogható jeleit is érzékelhetjük.