„Mindig nehéz két nagyszerű verseny után egy olyat feldolgozni, ami nem alakult optimálisan. A legfontosabb tanulság most az, hogy az autónk nagyon gyors, és enek örülnünk kell” – jelentette ki Alesi.
Nem véletlen, hogy a 46 éves francia „királyi többesben” beszél: 1996-ban és 1997-ben a Benettonnál versenyzett, melynek autóit Renault-motor hajtotta.
„Véleményem szerint a dilemma a kvalifikáción kezdődött. Nem tudom pontosan, mi történt Petrov kocsijával, de az edzés középső szakaszában futott első köre még a negyedik legjobb volt. Az autó nyilvánvalóan gyors, ezt mutatja, hogy a mi pilótáink végeztek a sebességlista élén, illetve Vitalij két pontja” – állapítja meg az egykori Ferrari-pilóta.
Alesi szerint a Renault átlagos eredménye a versenyen Petrov és Heidfeld középszerű edzéseredményére vezethető vissza, továbbá arra, hogy a konzervatív, kétcserés stratégia helyett érdemes lett volna legalább az egyik kocsival bevállalni a három kerékcserét. „De a verseny után könnyű okosnak lenni” – ismerte el a francia.
„A pilóták szeretnének minél előbb visszaülni a kocsiba, hogy megmutassák: megy ez jobban is. Három hét múlva, Törökországban lesz néhány érdekes újdonság a kocsikon, amikre megéri várni egy kicsit” – mondta Jean Alesi.