A Red Bull RB7-esének látszólag csak egyetlen gyenge pontja van, a saját fejlesztésű, eddig megbízhatatlan KERS. Az eddigi három versenyhétvégén Mark Webber gyakorlatilag nem is használta versenyhelyzetben a mozgásienergia-visszanyerő rendszert, és Sebastian Vettel is csak korlátozottan nyomogathatta a gombot Sepangban és Sanghajban – a múlt hétvégén talán a győzelem múlott ezen.

A rendszert már 2009-ben is használó McLarennel, Ferrarival és Renault-val szemben a Red Bull egyelőre még a saját fejlesztésű KERS gyermekbetegségeivel küszködik, úgy tudni, főképp a hűtéssel akadtak problémáik. A csapatfőnök, Christian Horner azt mondja, a Török Nagydíjra fejlesztéssel készülnek a problémák orvoslására.

„A KERS újabb frissítést kap Törökországban. Ahogy egyre többet használjuk és kiismerjük, egyre jobban is működik. Bízom benne, hogy megvannak a megoldásaink a bajokra” – mondta.

A KERS-t eddig csak haszontalan ballasztként cipelő Webber szerint a Red Bullnak minél előbb megbízható működésre kell bírnia a rendszert.

„Haver, ez kulcsfontosságú a mai F1-ben, szóval teljesen világos, hogy a lehető leghamarabb meg akarjuk oldani. A McLarennek óriási tapasztalata van 2009-ből, és ügyesen élnek is vele, és ez nem kifogás a részünkről, épp azt jelenti, hogy nekünk még keményebben, még okosabban és még gyorsabban kell dolgoznunk.”

„Szerencsére jön most egy kis szünet, amikor egyértelműen a rendszer kiismerésére, tartósságára koncentrálunk. Nem csak a teljesítmény szempontjából számít, nagyon zavaró is (ha elromlik)… az autómat négyszer építették át a hétvégén. Így a szerelőknek is több lehetősége van a hibára, szóval nem könnyű.”