Lewis Hamilton szerint a McLaren csodát tett, amikor egy célba érésre is képtelen kocsiból faragott szűk egy hónap leforgása alatt győztes kocsit. De az angol szerint ez még nem elég: még több „csodára” van szükség, ha rendszeresen meg akarják verni a Red Bullt.
„Nagyon kellett ez a győzelem. Ha visszanézek az elmúlt hetekre, a csapatom valami rendkívülit vitt véghez: 180 fokot fordítottunk a kocsi teljesítményén, győztes autóvá tették. Még sohasem csináltunk ilyet, ilyen rövid idő alatt. Le a kalappal mindenki előtt a McLaren Technology Centerben!” – dicsérte csapatát Hamilton a honlapján.
Hasonlónak lehettünk szemtanúi 2009-ben, amikor a McLaren egy reménytelen kocsiból faragott győztes autót a szerzon második felében. Akkor a Hungaroringen indult a sikersorozat, és több erős verseny mellett Lewis ismételni tudott Szingapúrban.
„De nem ülhetünk a babérjainkon, még többet kell dolgoznunk, ha meg akarjuk verni a Red Bullt. A Török Nagydíjra még több fejlesztéssel, változtatással kell érkeznünk, ha továbbra is versenyben akarunk maradni az elsőségért. Tudom, hogy a csapatom nem fog karba tett kézzel ülni. A kínai győzelem kiváló felkészülés volt az európai szezonra, de ez csak a csata kezdete” – írja Lewis.
Hamilton a sanghaji elsőségét egy szintre sorolja a 2008-as monacói és silverstone-i győzelmével, amelyek eddig a kedvencei voltak.
„Számomra a vasárnapi futam nem csupán egy támadós verseny volt; tiszta versenyzés zajlott a pályán, amit imádok. A másik két kedvencem sem csak az agresszióról szólt, azon a napon én voltam a leggyorsabb, a legintelligensebb is a pályán. Mindhárom teljes értékű győzelem volt, ezért vagyok nagyon elégedett.”
„A kínai diadal azért volt szép, mert a jó csapatmunkának köszönhettük, mindig édesebb a pezsgő íze, ha megelőzöd az ellenfeleidet. Én az utolsó etapban megelőztem Nicót (Rosberg), Felipét (Massa) és Sebastiant (Vettel) is, úgy nyertem. Remélem, nemcsak nekem, hanem a rajongóknak is tetszett!” – írja Hamilton.
„Malajzia után mindenképpen azt akartam, hogy elég gumim maradjon a versenyre, ezért ilyen felfogásban mentem be az első találkozóra a mérnökeimmel. Montam nekik, hogy annyi garnitúra friss gumit szeretnék meghagyni a futamra, amennyit csak lehet. A mérnökök elintézhették volna annyival, hogy rám néznek és nemet mondanak, de ők mindig figyelnek rám, és mindig megtalálják a legjobb stratégiát. Nagyszerűen összetartottunk, péntek este darabjaira szertük a kocsit – ennek az állandó hajtásnak az eredménye a győzelem” – áradozott csapatáról a 2008-as világbajnok.