A Renault idei autója ugyan versenyképes, de a csapat pocsék hétvégét zárt Kínában. Nick Heidfeld már a szabadedzéseken esett-kelt, az időmérőn előbb Vitalij Petrovnál adódott műszaki hiba, majd csapattársa emiatt nem jutott tovább a top10-be. Míg a futamon jó stratégiával többen is sikeresen léptek előre, a fekete-arany járgányokban ülő Heidfeld és Petrov gyakorlatilag nem tudott javítani a pozícióján a már bizonyítottan dobogóra is jó autóval.

A csapatfőnök, Eric Boullier azt mondja, tanulni fognak a Kínai Nagydíjból.

„Ha megnézzük a Q2-t, Vitalij tempója megmutatta, hol kellett volna lennünk. Ha ilyen a tempónk, tökéletes hétvégék kellenek. Nem engedhetjük meg magunknak a rossz hétvégéket, mindent tudnunk kell kezelni. Ha a naygokkal akarunk játszani, akkor oda kell állni és tökéletesen kell menni” – mondta az Autosportnak.

„Mondjuk úgy, hogy Kínában már az elejétől rosszul csináltuk. Nem akarom összerúgni a port a srácokkal, de többet is hibáztunk, egyértelműen nem tudtunk mindenre megfelelően reagálni. Vitalin motorproblémája nyilván nem a mi hibánk volt, de eligazíthattuk volna a pilótákat, hogyan kerüljük ezt el. De nem tettük.”

„Az eset aztán befolyásolta Heidfeld kvalifikációját is, onnan már megindult a lavina. Minden rosszul sült el, ez volt a futamon is – a 10. és 16. helyről rajtolva agresszívebb stratégiát is vihettünk volna. Van mit megvizsgálni, hiszen Rosbergnek is ment, a kiállás előtt még hat másodperccel Button mögött volt, azután pedig már öt másodperccel mindenki előtt járt.”

„Aztán ott van Hamilton stratégiája – bátor dolog volt megspórolni egy szett lágy gumit. A kiállás után rögtön öt-nyolc másodperc előnyt jelent az ellenfelekkel szemben, ez pedig sok helyet jelent a pályán. Jók a stratégáink, de azt hiszem, a Pirelli kopása miatt másképp kellene kezelnünk a hétvégéket” – magyarázta a francia.

F1: Ráncba szedi magát a Renault 1
F1: Ráncba szedi magát a Renault 7


Boullier azt is elmondta, hogy a Kínában Heidfeld által összetört és ezért nem bevetett első szárny mellett Törökországra egy új hátsó szárnnyal is készülnek, azzal, amit eredetileg már Malajziába el akartak vinni.

„Igen, jön a híres hátsó szárny. A következő három hétben elég jó fejlesztési csomag kerül az autóra. Persze mindenkinél ez lesz. Mindenképpen szeretnénk megtartani a helyünket, az 5-6. helyért akarunk küzdeni.”