A legeredetibb kipufogó-megoldással a Lotus Renault GP mérnökei álltak elő. A fekete-arany kocsiknál az alváz elején, az oldaldoboz alsó részénél vezetik ki a felesleges gázokat, ezzel is javítva a kocsik aerodinamikai egyensúlyát.

A McLaren eredetileg olyan kivezetést tervezett az Mp4-26-hoz, ami eltér a konvencióktól, de miután a kocsi túl megbízhatatlannak bizonyult a téli teszteken, a wokingiak az ausztrál futam előtt áttervezték a kocsit, visszatértek egy hagyományos kipufogó-megoldáshoz.

A Kínai Nagydíjon a Williams is vadonatúj rendszerrel állt elő Rubens Barrichello kocsiján, de a forró gázok megolvasztották az alváz hátranyúló részének szélét, ezért a Török Nagydíjra ismét változtatniuk kell.

Most a Sauber is újításra készül: a svájci középcsapat a Red Bull RB7 kipufogóját vette alapul. Peter Sauber csapatvezető a svájci Blicknek megerősítette, hogy az új szerkezet első bevetését a Spanyol Nagydíjra tervezik. A csapatfőnök azonban hangsúlyozta: csak akkor vetik be a versenyen, ha előtte, az edzéseken meggyőződtek a szerkezet üzembiztosságáról.

A Sauber arra számít, hogy a Red Bull megoldása alapján tervezett kipufogó körönként fél másodperces gyorsulást eredményezhet, ami nagyon sok.