A tavaly főképp az idény első felében küszködő Sauber ragyogóan kezdte a 2011-es szezont, a svájci alakulat Melbourne-ben dupla pontszerzéssel kezdett, és bár Melbourne-ben műszaki szabálytalanság miatt utólag kizárták a csapat autóit, a második és harmadik versenyen újra sikerült pontot szerezni.
„Idénre kezdettől fogva versenyképes és megbízható autót akartunk, és a célt sikerült is teljesíteni. Ha Melbourne-ben nem lett volna hiba a hátsó szárnnyal, szép mennyiségű pontunk lenne, bár a mostani hét pont is rendben van. A legfontosabb, hogy eddig minden futamon saját erőből bajnoki pontokért küzdhettünk” – mondta a tulajdonos-főnök, Peter Sauber.
„A sanghaji futam azonban azt is megmutatta, hogy egyre szorosabb a mezőny, ezért mostantól még fontosabb lesz a fejlődés. Jó néhány csapat bejelentette, hogy komoly csomaggal érkezik Isztambulba, ez megváltoztathatja az erőviszonyokat. Mi Barcelonára készülünk egy nagyobb frissítéssel. A célunk viszont továbbra is ugyanaz: minden futamon pontot akarunk és szeretnénk javítani a bajnokságban elért helyezésünkön” – összegzett a svájci motorsportveterán.
A Sauber 2011-nek a mezőny legtapasztalatlanabb párosával vágott neki, hiszen a mindössze második idényét kezdő Kobajasi Kamui mellé a tavaly a GP2-ben második helyen végző mexikói Sergio Perezt ültették. Egyesek szimpla fizetős pilótát láttak a mexikói szponzorokat hozó újoncban, de Perez gyorsan bizonyított, Sauber úr nagyon elégedett.
„Tudtuk, hogy Sergio személyében egy gyors, fiatal versenyzőt kapunk, de egy újonc esetében még így sem biztos, hogy a versenyhétvége nyomása alatt képes kihasználni a teljes potenciálját. Sokat vártam Sergiótól és meg kell mondjam, még túl is teljesítette az elvárásaimat. Nemcsak a gumikra képes nagyon jól vigyázni, de nagyon megbízhatóan is vezet.”
„Azt is tudja azonban, hogy még egy hosszú tanulási folyamat elején jár, amely során történnek majd olyan incidensek, mint legutóbb Sanghajban. Kétségem sincs azonban afelől, hogy lépésről lépésre képes lesz kihozni magából a maximumot. A legfontosabb tényező az, hogy jól érzi magát a csapatnál, ebben a környezetben a lehető legjobban fejlődhet.”
A csapatfőnök szerint Kobajasi is felnőtt az első számú pilóta szerepéhez:
„Általánosságban szeretném hangsúlyozni, hogy a versenyzőink egyenlő elbánásban részesülnek. Persze amikor egy újonc kerül a csapathoz, a két pilóta közül a rangidős, ebben az esetben Kamui, bizonyos értelemben vezetői szerepet kap. Kamui tavaly nagyszerűen fejlődött, idén pedig jól betölti az új szerepet is, ösztökéli a mérnököket, segít nekik megtalálni a jó fejlesztési irányt.”
„Ezen kívül természetesen továbbra is örömet okoz nekünk a nagyszerű előzéseivel. Az is nagyon fontos, hogy igazi csapatjátékos, aminek Sergio is hasznát látja. Nagyon jól együttműködik a két pilótánk.”