Ausztráliában egyáltalán nem használta a KERS-t a Red Bull, Sebastian Vettel gond nélkül nyert, Mark Webber negyedik lett. Malajziában Vettel megint győzött, de a világbajnok verseny második felében nem használhatta a 82 lóerős pluszteljesítményt garantáló rendszert. Sanghajban ismét gond volt mindkét Red Bull-lal, bebizonyosodott, hogy a KERS a kocsi egyetlen gyenge pontja.
Erre hívta fel a figyelmet a Herlad Sun című lapban lévő rovatában Mark Webber, aki szenzációs versenyzéssel, a 18. rajthelyről indulva harmadikként futott be Sanghajban. „Három hetes szünet következik a Török Nagydíj előtt. Ez lehetőséget ad a csapattagoknak arra, hogy hosszú távollét után találkozzanak a családjukkal, a mérnököknek pedig, hogy kihozzák az RB7-ben rejlő tartalékokat” – fogalmaz a Red Bull ausztrálja.
„A feladataink között első helyen a KERS szerepel, amely Kínában is sok fejfájást okozott nekünk. Ebben az évben ez kulcsfontosságú szerkezetté vált, de a Red Bull Racing még nem látja a fényt az alagút végén. Mi nem használtuk a KERS-t 2009-ben, amikor a többiek, a McLaren és a Ferrari már igen. A nyolcvan lóerős löketet 6,6 másodpercig használhatjuk, ez körönként 0,3-0,5 másodperc előnyt jelent, pályától függően. Nekem múlt vasárnap a huuszonötödik körtől kezdve nélkülöznöm kellett a szerkezetet.”
Webber szerint a Red Bull első számú feladata kell legyen, hogy a KERS-t rendbehozza Isztambulra. „Ha ez sikerül, önbizalommal telve vághatunk neki a török futamnak. Az RB7 nagyszerű kocsi, meg akarjuk mutatni Lewis Hamiltonnak és a McLarennek, hogy hol a helyük” – írja rovatában Webber.