Mivel a Kínai Nagydíj időmérőjén Mark Webber a kemény gumikon nem jutott tovább az első szakaszon, a csapat a 18. helyről rajtoló ausztrált négykiállásos stratégiára állította a futamon: a Red Bull-os az első, keménygumis etap letudása után három szett friss lággyal gázolt keresztül a mezőnyön, harmadik lett, de ha a futam pár körrel tovább tart, akár még győzhetett is volna.

A Sanghajban látottak alapján a Red Bull főnöke, Christian Horner szerint revízióra szorul az időmérős teljesítmény kezelése és a megszokott stratégiai gondolkodás.

„Az ember újraértékeli a kvalifikáció fontosságát. A használt és a friss gumik közti nagy különbség miatt ma már lehetséges az előzés, ezért minden pályán újra kell értékelnünk, hogy mennyire fontos a rajtrács elejéről indulni. A stratégáink megvizsgálják, hogyan alakítsuk át a versenyhétvégéinket” – mondta Horner a Sunday Timesnak.

„A pályák és a gumik karakterisztikájától függően egyes hétvégéken érdemesebb lehet a friss, gyors gumikat a futam kulcspillanataira tartogatni, akár a kvalifikáció kárára is. Sokat kell előzni hozzá, hogy működjön a dolog, de Mark bizonyította, hogy lehetséges. Pár kör híján nyerhetett is volna. Két körrel rövidebb futamon pedig a hagyományosabb, a jó rajtpozícióra épülő stratégiával Sebastiannal nyertünk volna” – emelte ki a megfelelő gumihasználat fontosságát a csapatfőnök.