Az elmúlt években már megszokhattuk, hogy a világbajnoki címért versengő csapatok a tengerentúli futamokon sem érik be az alapmodellekkel. A kiélezett hajszában minden egyes új fejlesztés egy kis előnyt jelenthet, ezért az istállók központjában a futamok idején sem áll le a munka.
Ha csak pénteken készülnek el egy új fejlesztésű alkatrésszel a gyárban, a Red Bull, a McLaren, a Ferrari, vagy a Mercedes megtalálja a módját, hogy egy mérnökét felültesse a verseny helyszínére induló repülőgépre, és kézipoggyászként juttassa el az új alkatrészt a versenycsapathoz.
A McLaren-Mercedes technikai igazgatója, Paddy Lowe saját last minute-élményeiről mesélt a csapat honlapjának.
„Elég későn szoktam elindulni a versenyek helyszínére, hogy minél több időt tölthessek a csapat mérnökeivel a bázison. Általában már a reptéren megpillantok egy srácot a Red Bulltól, aki ugyanazzal a késői járattal utazik. Miután leszálltunk, máris elindul egy csendes verseny kettőnk közt, ami arról szól, ki tudja a legtöbb új fejlesztést tartalmazó bőrönddel telepakolni a reptéri kulikocsit” – mondja Lowe.
„A legutóbbi Kínai Nagydíjra nyolc különböző csomaggal érkeztem, egytől egyig tele szénszálas alkatrészekkel, amelyeket már tűkön ülve várnak a garázsban. Ezek a csomagok nem is kicsik, az eddigi legnagyobb poggyászomban egy egész első szárnyat vittem. Kábé két méter széles volt és rendesen megizzasztott, mert az ilyen méretes csomagok sosem férnek át a reptéri kapukon! Le kell venni őket a kuliról és át kell passzírozni valahogy a kijárati ajtón” – idézi fel a reptéri tortúrát a wokingiak műszaki vezetője.
Paddy Lowe sajátságos rekordjait is számba vette. „Ha jól emlékszem, az egyéni csúcsom 19 csomag volt, még 2007-ben, ez egyúttal csapatrekord is. Ennyi csomag keresztülvitele a vámvizsgálaton mindig eszembe juttatja, hogyan kell működnie egy versenyistállónak: minden egyes csapattagnak, rangtól és pozíciótól függetlenül, segítenie kell a teherviselésben – és ezt tessék szó szerint érteni – a csapat érdekében.”
Lowe szerint egyébként a McLaren mostani szezonkezdése volt a legrázósabb az elmúlt húsz évben.
„A februári, márciusi tesztek során tapasztaltam legrosszabb megbízhatósági mutatókat, amire az elmúlt húsz évből emlékszem. Mindenkinek nagyon kimerítő időszak volt Wokingban és Brixworth-ben [a Mercedes fejlesztési központjában]. Nem volt olyan sok műszaki problémánk, de az új kipufogóval folyamatosan gond volt. Minden reggel úgy mentünk ki a pályára, hogy azt hittük, megoldottuk az előző napi problémát, de rendre újabb hibákba ütköztünk!”
„Ebből kiindulva teljesen átterveztük a kipufogórendszert az Ausztrál Nagydíj előtt. Csak az Albert parki első szabadedzésen próbáltuk ki először az új fejlesztést, ez volt az első nap, hogy komolyabb távot tudtunk megtenni a kocsival. Elismerem, szerencsénk is volt, de ennél sokkal többről van szó. A csapat komoly tartalékokat, sok tehetséget mozgósított, és mindez végül kedvezően hatott a teljesítményünkre” – véli Paddy Lowe.
A McLaren jelenleg a konstruktőr-vb második helyén áll, 20 ponttal a Red Bull mögött.