„Tavaly nyertem Törökországban, nagyon kedvelem az isztambuli pályát. Ez egy modern létesítmény, tele nagy kihívást jelentő kanyarokkal és gyors egyenesekkel. Itt igazán élvezheted, ha egy jól ‘beakasztott’ (beállított) kocsival hasítasz” – mondta Hamilton a McLaren sajtóközleményében.
„Persze, mindenki a nyolcas kanyarról beszél, ami egy fantasztikus hajlat. De én nagyon szeretem a későn fékezős részeket is a 9-es és 12-es kanyar előtt: nagy tempóval esünk be ezekbe, és ha sikerül jól bevenni, az megelégedéssel tölti el a versenyzőt” – mondja a vb második helyezettje.
„Azt hiszem, nagyon oda kell figyelnünk a gumikopásra a versenyen, főleg a tempós, bukkanós nyolcas kanyarban, ami az egész versenynaptár egyik legnehezebb hajlata. Nagy hasznát vehetjük majd a KERS-nek is, hiszen a legtöbb egyenes lassú kanyar után következik, így [a kigyorsításnál] sokat nyerhetünk a fékenergia-visszavezető rendszerrel” – véli Hamilton.
Az isztambuli pálya a szakemberek szerint Jenson Buttonnak kedvezhet leginkább, aki híresen kíméletes az abroncsokhoz.
„A szimulátoros tesztjeink azt mutatják, hogy a futam komoly próba elé állítja a gumikat, főleg a jobb elsőt, melynek rendkívül nagy oldalnyomást kell elviselnie a nyolcas kanyarban. Ebben a gyors, több érintőből álló kanyarban extrém nyomást kell elviselnie az alkatrészeknek, ezért azt gondolom, hogy a pénteki napon végig a gumik viselkedését fogjuk tanulmányozni” – mondja Button.
„Szerintem nem járok messze a valóságtól, ha azt mondom, hogy a Török Nagydíjon a gumistratégia fogja meghatározni a csapatok szereplését. Az előrejelzések alapján hűvösebb időre számíthatunk, mint amit Isztambulban megszokhattunk, hiszen idén három héttel korábban rendezik meg a versenyt, mint tavaly. Ez megint csak hatással lesz a gumik viselkedésére” – mondja Button.
A legtöbb csapathoz hasonlóan a McLaren is új fejlesztésekkel készül a Török Nagydíjra. „Egy sor kisebb változtatást hajtottunk végre, köztük aerodinamikai módosításokat. Csak a fejlesztési tempó fokozásával lehet bajnokságot nyerni, ezért elszántan megyünk Törökországba, abban a hitben, hogy a fejlesztéseink mindkét pilótánkat előnyhöz segítik” – fogalmazott Martin Whitmarsh csapatvezető.