Red Bull elképesztő kvalifikációs fölénye a motorvezérlés speciális, a kipufogós diffúzor hatékonyságát növelő programjaiból adódhat, vélik a McLarennél. A csapat vezető versenymérnöke azt állítja, hogy már ők is vizsgálják az ilyen jellegű fejlesztési irányt.

„A célunk, hogy minden területen javítsunk az autón, ide értve a kvalifikációt és a versenyteljesítményt is. Az egyik terület a gumihasználat optimalizálása lehet, a másik a kifinomult motorvezérlési programok, amelyek a kipufogó gázainak használatával generálnak nagyobb leszorítóerőt” – magyarázta Phil Prew.

„Sok oka lehet (a Red Bull előnyének), de mi is igyekszünk javítani mind az időmérős, mind a versenyen mutatott teljesítményünket, remélhetőleg fel is zárkózunk. Azt hiszem, háromtized-fél másodperc a hátrányunk a Red Bull tempójához képest, természetesen ezt akarjuk ledolgozni” – tette hozzá.

A Red Bull kvalifikációs és versenytempója az eddigiek alapján nem egészen ugyanaz, a versenyekre eltűnik a szombat délutáni verhetetlen fölény, ennek oka az lehet, hogy a folyamatosan, nagyobb hatékonysággal a diffúzorra vezetett kipufogógázt eredményező motorbeállítások hosszabb távon túlságosan megterhelik az erőforrást, ami megbízhatatlansági kockázatot jelent.