Bár a Red Bull RB7-ese az idény három futama alapján a mezőny leggyorsabb autója, a címvédő járgány Achilles-sarka a KERS volt. Sebastian Vettel korlátozottan, Mark Webber pedig gyakorlatilag nem tudta használni a versenyeken, a hibridrendszer működése megbízhatatlan volt.

A csapat természetesen nem akar egy ilyen fontos területen hátrányba kerülni, ezért Kína óta gőzerővel dolgoztak a hibák kijavításán, állítólag sikeresen.

„A KERS-rendszerünk rendben van, a húsvéti szünetben elvégeztünk néhány módosítást rajta. Most már sokkal jobb, működik” – mondta a Bildnek a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko.

A KERS működésével a Red Bull újra lépéselőnybe kerülhet a riválisokkal szemben, hiszen – legalábbis a kvalifikáción – az RB7-es még Sanghajban is héttizeddel verte a McLarent, a mozgásienergia-visszanyerő rendszer pedig pályától függően további 2-4 tizedet jelent körönként.

A javítások ellenére Sebastian Vettel azért óvatosan nyilatkozik a hétvégi Török Nagydíj előtt:

„Az autónk erős lehet Isztambulban, de természetesen tiszteljük az ellenfeleket, semmit sem vehetünk biztosra. Mindenki keményen hajt, de mi is, hogy megőrizzük az erősségeinket” – mondta a címvédő.