A Red Bull RB7-esének eddig egyértelműen a KERS volt a gyenge pontja. A csapat a szezonnyitón nem is vetette be, Malajziában és Kínában Sebastian Vettel korlátozottan, Mark Webber pedig egyáltalán nem tudta használni a hibrid berendezést.

A hét közepén a Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko azt állította egy interjúban, hogy a háromhetes szünet alatt helyrepofozták a rendszert, de Webber az isztambuli hétvége előtt nem ennyire magabiztos.

„Még nem keveredtünk ki az erdőből teljesen. A srácok hihetetlenül keményen dolgoznak rajta, de eltart egy ideig. Mondjuk, hogy 70 százalékon állunk vele, reméljük, hogy a következő pár futamon már teljesen rendben leszünk” – mondta.

Bár az isztambuli pályán a rajtnál nem kulcsfontosságú a KERS, az eszközért nem rajongó főtervező, Adrian Newey is nagyon jól tudja, hogy a Red Bull nem sokáig nélkülözheti a tökéletesen működő rendszert.

„2009-ben még meg lehetett nyerni a bajnokságot KERS nélkül” – utalt a mérnök a Brawn sikerére  „Idén már nem.”