Ahogy az első három futamra, a Pirelli a Török Nagydíjra is a lágy és kemény keverékű gumijait szállítja. A gyártó motorsportfőnöke az isztambuli pályán négykiállásos gumistratégiát valószínűsít.

„A kopás alapján négy kiállást tippelnék. De Melbourne-ben és Sepangban is láttuk már, hogy a pálya felületének felgumizódása felülírta az előrejelzéseket, kisebb volt a kopás. Most a GP2 és a GP3 is versenyez majd, azaz sokkal több betétfutam lesz, mint Sanghajban volt. Szóval négyet tippelek, de nem lepne meg, ha lecsökkenne háromra” – magyarázta Paul Hembery.

A pirellis érvelést persze keresztülhúzhatja az időjárás, a hétvégén többször is eshet, a csapadék pedig újra és újra lemoshatja majd az autók által felvitt gumit. Az eső az első edzésen bemutatkozási lehetőséget adott a Pirelli esős gumijainak, a csapatoknak van mit kiismerniük.

Az abroncsok tartósságát külön próbára teszi majd a hűvös idő: a téli teszteken szinte mindegyik keverék alig pár kör alatt megadta magát, az isztambuli 10-16 Celsius fok pedig közel lesz a teszteken tapasztalt körülményekhez.

A gumigyártó nemrég már jelezte, hogy a kemény keveréke a lágyhoz viszonyítva túl gyorsan elhasználódik, a gyengébb tapadást, rosszabb köridőt nem ellensúlyozza megfelelően a tartósság, ezért a pénteki szabadedzésekre ki is ad egy-egy szett új, kísérleti kemény gumit.

„Kíváncsian várjuk a kemény keverékünk új változatának pénteki pályára lépését. Mi a Pirellinél nem hiszünk az egy helyben állásban, ezért a csapatokkal együttműködve folyamatosan, az egész idény alatt fejlesztjük a gumijainkat. Ha a mostani éles teszten az elvárt eredményeket kapjuk, akkor már a következő, barcelonai versenyen szeretnénk bevetni. Ez a gumi kevésbé gyorsan kopik el, tovább bírja, persze a felmelegítése is több időt kíván majd és gyengébb lesz a tapadása” – mondta a Pirelli kutatás-fejlesztési igazgatója, Maurizio Boiocchi.