A nézők szempontjából egyértelműen változatosabb, izgalmasabb futamokat hoztak az F1 2011-es újításai, az előzéseket segítő mozgó hátsó szárny és a gyorsan kopó Pirellik. Akadnak azért olyan puristák, akik szerint ezek csak mesterséges javítások, nem hoznak valódi versenyt – a hétszeres világbajnok Michael Schumacher azonban nem tartozik közéjük.

„Azt hiszem, ég és föld a különbség, megasiker, nemcsak Sanghajban, de a korábbi futamokon is. Különösen versenyzői szempontból. A legjobb példa talán Fernando (Alosno), tavaly Abu-Dzabiban egyértelműen gyorsabb volt, a bajnoki címért hajtott, de be volt ragadva a forgalomba. Ez ment régen: ha valaki nem volt sokkal gyorsabb, vagy épp a megfelelő helyen nem volt az, akkor nem lehetett előzni, hiába lett volna az ember mérföldekkel gyorsabb az elöl haladónál” – mondta a német.

„Ma is gyorsabbnak kell lenni, hiszen amúgy nem lehet közel kerülni az elöl haladóhoz, de most már nem kell annyival gyorsabbnak lenni, lehet játszani a különböző rendszerekkel, hogy sikerüljön az előzés.”

Schumacher szerint az újítások nem mesterségessé, hanem épp még tisztábbá tették a valódi versenyt:

„Szerintem ez így fairebb, mert a gyorsabb pilótának kell előrébb lennie, nem annak, aki csak taktikázik. A taktika is fontos persze, vannak elemek, amik nem változtak, de szerintem ez így igazságosabb. Na meg látványosabb is, fantasztikus küzdelmek vannak. A legutóbbi futamon én is a sűrűjében voltam, és meg kell mondjam, nagyon élveztem is.”

Míg a pályán folyó dolgokkal semmi baja Schumachernek, az azon kívüli jelenségek már annyira nem tetszenek neki. A címvédő Red Bullt már korábban megvádolták azzal, hogy a csapatok által közösen elfogadott önkorlátozó költségcsökkentési programot (RRA) megszegve túl sokat költött, a mercedeses veterán szerint pedig Milton Keynes-ben a csapatlétszámra vonatkozó előírást is figyelmen kívül hagyják.

„Megegyeztünk róla, hogy minden csapat ugyanakkora stábbal dolgozik, de egyesek nem tartják ezt tiszteletben. Úgy tűnik, kétféle elképzelés működik. Most akkor a Mercedes is bővítsen vagy a csapatok tartják magukat ahhoz, amiben megegyeztek? Így nincsenek egyenlő esélyek. Ha megnézzük, a Red Bullhoz képest mi mennyi emberrel dolgozunk, nagy a különbség” – magyarázta a Daily Expressnek.